Facebook Google+ Twitter

Samorządowcy uczyli się jak promować swe małe ojczyzny

W Warszawie odbyło się święto specjalistów od promocji miast. Zjechali do stolicy, by podzielić się sukcesami i uczyć od najlepszych tego, jak promować swoje małe ojczyzny.

Na II Festiwalu Promocji Miast i Regionów, bo o nim mowa, pojawili się przedstawiciele ponad 200 samorządów z całej Polski oraz reprezentanci branży reklamowej, środowiska akademickiego czy świata polityki. Łącznie do Warszawy przybyło około 450 osób.

Dwa dni konferencji obfitowały w wykłady i prezentacje. Uczestnicy mogli posłuchać opinii zarówno teoretyków, jak i praktyków, a wśród nich m.in. brand managera marki Edynburg, Alisę Falconer czy prof. Rafała Krzysztofa Ohme, który opowiedział o błędach, które nawet największe światowe korporacje popełniają przy tworzeniu swoich outdoorów.

W trakcie wykładu Anny Proszowskiej-Sala o umiejętnym tworzeniu publicity pojawił się również wątek dziennikarstwa obywatelskiego! / Fot. fot. Basia SalamonPojawił się również akcent dziennikarstwa obywatelskiego - gdy Anna Proszowska-Sala opowiadała jak tworzyć dobre publicity miasta zwróciła uwagę na rosnącą rolę blogerów i dziennikarzy obywatelskich. Jako przykład podała oczywiście serwis Wiadomości24.pl.

Duży nacisk organizatorzy kładli na uświadomienie zebranym, że trzeba definitywnie zerwać z nieprzemyślanymi, płytkimi działaniami reklamowymi, polegającymi na wydawaniu od czasu do czasu ulotki ze zdjęciami pobliskiego pałacyku czy parku. Jak podkreślił prezes zarządu grupy Stroer (organizatora festiwalu) takich miast, jak Kraków jest w Europie wiele. Dopóki Kraków w swojej promocji stawiał na zabytki, odwiedzało go 1,5 miliona turystów rocznie. Od kiedy rozpoczęto kampanię "Kraków - miasto, w którym nie ma czasu na sen" liczba turystów wzrosła do 7 - 8 milionów. W praktycznej części festiwalu, w ramach której prezentowano sukcesy promocyjne polskich miast i regionów, pokazano cztery przypadki - Szczecina, Gdańska, Katowic i województwa śląskiego. Dzięki nim uczestnicy zobaczyli "prawdziwe działania" samorządowych piarowców.

Samorządowcy, z którymi rozmawiałam, byli ze spotkania zadowoleni. - Na festiwalu jestem po raz pierwszy i już wiem, że ten wyjazd bardzo mi się przyda. Być może efektem wysłuchanych wykładów będą nowe pomysły na promocję mojego miasta - mówiła tuż po jego zakończeniu Magdalena Ledzian, specjalista w Biurze Współpracy z Zagranicą i Integracji Europejskiej Urzędu Miasta Konina. Pozamerytoryczne plusy tego ogólnopolskiego "zjazdu" podkreślała zajmująca się promocją Pruszcza Gdańskiego Ewa Twardy. - Jest to okazja do spotkania się, integracji ludzi z branży. Pozwala na wymianę doświadczeń, daje świadomość tego, co robią inne samorządy - stwierdziła.

Czy są jakie minusy przedsięwzięcia? Według Magdaleny Ledzian przydałby się typowo praktyczny panel. Być może w kolejnej edycji jej postulat będzie spełniony.

Po dwóch dniach konferencji pewne były dwie rzeczy. Po pierwsze, że dziś promocja miasta nie jest już wydatkiem, lecz długotrwałą inwestycją w przyszłość. Po drugie, że każde, nawet najlepsze działanie promocyjne będzie szeroko krytykowane. Ale - pomimo wszystko - miasta, które zaryzykowały i przeprowadziły przemyślane akcje promocyjne wyszły na tym bardzo dobrze. Żeby tylko więcej samorządów szło w ich ślady. Może ich dokonania pojawią się na III Festiwalu Promocji Miast i Regionów...

***
Zwycięzcy konkursu "Złote Formaty" / Fot. materiały organizatorówFestiwalowi Promocji Miast i Regionów towarzyszył konkurs "Złote Formaty". Tegorocznymi laureatami zostali:
- w kategorii plakat reklamowy - Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego (Kulturalna Małopolska),
- w kategorii wydarzenie specjalne - Szczecin (Światowy Zlot Żaglowców),
- w kategorii wydawnictwo promocyjne - Jarocin (komiks "Lustro czasu"),
- w kategorii strona www - Kalisz (itv.kalisz.pl) ,
Zwycięskie samorządy będą miały możliwość zrealizowania ogólnopolskiej kampanii outdoorowej o wartości 100 tys. zł.

Wśród przypadków prezentujących sukcesy polskich miast i regionów była trwająca od początku kwietnia akcja promocyjna województwa śląskiego. Można ją zobaczyć tutaj: http://www.silesia-region.pl/wiadomosc.php?id=2541.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.