Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

22413 miejsce

Satyrycy i kabarety w reklamie

Telewizja i inne media zaczęły dostrzegać popularność satyryków i coraz częściej zatrudniają ich w reklamach. Tę modę zapoczątkował Mumio i sukces ich spotów reklamujących Plusa.

Kabaret Ani Mru-Mru w kampanii Kuriera Lubelskiego / Fot. Szczepan Sadurski / Sadurski.com Kilka lat temu oszałamiający sukces komercyjny odniósł sukces spotu sieci telefonów Plus, w którym wystąpili członkowie grupy Mumio. Wielu miłośników tego kabaretu (choć członkowie Mumio niechętnie używają określenia "kabaret") nieświadomie włączyło się w promocję Plusa, bezinteresownie rozpowszechniając te spoty w internecie. Sukces dosyć absurdalnego spotu o zabarwieniu humorystycznym, był początkiem całego cyklu telewizyjnych reklam Plusa z Mumio w roli głównej. Od tego czasu Mumio niestety zniknął z kabaretowych przeglądów i telewizyjnych programów z udziałem kabaretów i nie wiadomo dokładnie, co jest tego przyczyną.

Pod koniec 2008 r. w reklamach firmy ubezpieczeniowej Link4 wystąpili Grzegorz Wasowski i Sławomir Szczęśniak. W latach 1995-2000 dali się poznać jako osoby o niekonwencjonalnym poczuciu humoru, występując w telewizyjnym programie emitowanym przez TVP 2 "KOC czyli Komiczny Odcinek Cykliczny". Szczególnie zapadli nam w pamięci jako "T-raperzy znad Wisły", którzy w rytmie rapu prezentowali młodzieżową wersję historii Polski, a także streszczenia szkolnych lektur.

Sieć sklepów Media Markt reklamujących się hasłem "Nie dla idiotów" postawiła na kabaret Łowcy.B. Chłopaki, którzy wcześniej zdobyli telewizyjną popularność absurdalnym humorem, świetnie pasowali do kampanii "Łowcy okazji – do zobaczenia w Media Markt", a potem też wystąpili w drugiej "Lepiej weź kurs na najniższe ceny". Widzieliśmy ich nie tylko w telewizyjnych spotach, ale i innych kreacjach reklamowych, w tym w gazetkach promocyjnych sieci.

Stanisława Szelca i Jerzego Skoczylasa z wrocławskiego Kabaretu Elita (założonego w 1969 roku) w 2007 r. widzieliśmy na billboardach okien Greenline. Obok ich zdjęć były reklamowe hasła: "Nie tylko dla Elity" oraz "Hej okna w dłoń". To drugie hasło nawiązywało od ich piosenki "Hej, szable w dłoń", którą przez lata puszczała radiowa Trójka w swoich audycjach rozrywkowych.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.