Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

11699 miejsce

Showroom - raj dla stylistów

Showroom to miejsce, w którym firmy odzieżowe, obuwnicze i galanteryjne mają możliwość zaprezentowania swoich kolekcji. Nie jest to jednak sklep. Showroomy tworzy się by promować określone marki w mediach, a nie po to by sprzedać towar.

Szeroki wybór dodatków, showroom Vertigo. Fot. Agata Walewicz / Fot. Agata WalewiczPromocja marek polega na udostępnianiu odzieży, butów, dodatków stylistom i producentom zajmującym się realizacją sesji modowych i programów telewizyjnych. Showroomy działają na zasadzie pośrednika pomiędzy firmą a środkami masowego przekazu, mediami. To w tych specjalnych pomieszczeniach styliści i kostiumografowie toczą rozmowy na temat najnowszych trendów i wzorów ubrań. Rzeczy, które znajdują się w showroomie to tzw. sample - wzory odzieży, która potem trafiają na półki sklepowe sklepów.

Czym jest showroom?

Zadaniem pracowników zatrudnionych w showroomach jest kompleksowa obsługa klientów, którymi są firmy odzieżowe. Polega ona na udostępnianiu odzieży, obuwia oraz dodatków firm, z którymi showroom ma podpisaną umowę, stylistom organizującym sesje zdjęciowe, pokazy mody, reklamy, programy rozrywkowe, artykuły promocyjne, np: okładki płyt, kaset.

Firmy odzieżowe w ten sposób zaoszczędzają czas zlecając promocję swoich towarów zewnętrznemu podmiotowi. Za odpowiednią ekspozycję odzieży, informowanie stylistów o nowych modelach ubrań i dostarczanie materiałów reklamowych odpowiedzialni są pracownicy showroomu.

- Przychodzą do nas styliści lub ludzie z redakcji, którzy pracują przy sesjach zdjęciowych i potrzebują ubrań, dodatków, butów. Muszą mieć jednak umowy wypożyczenia z podpisem i pieczęcią z redakcji - mówi Grażyna Dworak, właścicielka showroomu Vertigo, mieszczącego się w Warszawie.

Ubrania są poukładane markami firm. Fot. Agata Walewicz / Fot. Agata WalewiczDzięki showroomom styliści mają dostęp do najnowszych kolekcji zanim pojawią się one w sklepie.
- Bardzo często sami przygotowujemy rzeczy potrzebne do sesji. Stylista do nas dzwoni tłumaczy czego potrzebuje, a my przesyłamy paczkę do redakcji - mówi Grażyna Dworak.

W showroomie oprócz marek dostępnych w sklepach, znaleźć można również ubrania projektantów.
- Projektanci szyją rzeczy nietypowe i takich właśnie szukają najczęściej styliści - twierdzi Grażyna Dworak.

Przywilej tylko dla VIP-ów

Bardzo często się zdarza, że podczas sesji aktorce lub modelce coś się spodoba. Wtedy pracownicy showroomu pytają się przedstawiciela firmy, która rzecz wyprodukowała czy mogą ją sprzedać. Zazwyczaj odpowiedź jest pozytywna, ponieważ firmy odzieżowe dbają o dobre kontakty z gwiazdami. Showroom Vertigo. Fot. Agata Walewicz / Fot. Agata Walewicz


Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

*podziel

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jagna, pocziel się linkiem do tej pani:D

Komentarz został ukrytyrozwiń

A po takiej sesji zdjęciowej te wszystkie ciuchy z showroomów jak i biżuteria są sprzedawane za grosze pracownikom sklepu. Tak np. robi H&M, że raz w miesiącu pracownicy firmy mogą za bezcen kupić rzeczy które były użyte na sesji.
Ostatnia namierzyłam na Allegro stylistkę, która też za śmieszne pieniądze sprzedaje markowe ciuchy z pokazów mody.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Reklama
Copyright 2014 Wiadomosci24.pl

Witryna korzysta z plików cookies oraz informacji zapisywanych i odczytywanych z localStorage, aby dopasować interesujące treści oraz reklamy. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki, w szczególności w zakresie cookies, oznacza, że pliki będą umieszczane na urządzeniu końcowym. Możesz zmienić ustawienia przechowywania i dostępu do cookies i localStorage używając ustawień przeglądarki lub używanego urządzenia. Szczegóły w Polityce Prywatności.

Zamknij