Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

9009 miejsce

Sieć Play okłamuje swoich klientów?

Play, nowa sieć telefonii komórkowej, podała błędną informację na oficjalnej stronie internetowej. Po wielokrotnych reklamacjach klienta, odrzuca jego zarzuty. W ramach rekompensaty konsument nie dostaje nic. Czy taka gra jest fair?

Fragment strony z informacjami specyfikacyjnymi o telefonie Samsung SGH L 760 / Fot. screen z playmobile.pl7.10.2007 - siódemka okazuje się być dla mnie kolejny raz pechową liczbą. Tego dnia podpisałem umowę z firmą P4 (sieć Play), kupując jednocześnie nowy telefon komórkowy Samsung L760. Co skłoniło mnie do tego czynu? Wcześniej wielokrotnie odwiedzałem stronę www.playmobile.pl. Porównywałem ceny telefonów, ich wygląd oraz opcje. Zdecydowałem się na Samsunga L760 z dwóch powodów: według podanej informacji telefon posiada wbudowane radio i możliwość nagrywania rozmów. Radio jest dla mnie ważne dlatego, że dziennikarz na bieżąco powinien orientować się w wydarzeniach z kraju i ze świata. Poza tym, jest to element rozrywki.

Nagrywanie rozmów? Chyba nie trzeba wiele tłumaczyć... Kiedy przeprowadzam z kimś wywiad, trudno jest pisać wypowiedź z pamięci. Kupiłem ten telefon, by moje materiały były bogatsze, bardziej profesjonalne. Niestety... Okazało się, że sieć Play wprowadzała swoich klientów w błąd. Dopiero po zakupie aparatu zorientowałem się, że telefon funkcji nagrywania rozmów nie posiada...

Zrobieni w Play

Natychmiast zadzwoniłem do Biura Obsługi Klienta, by złożyć reklamację. Skierowano mnie do punktu Play. Tam z kolei znów kazano mi zadzwonić do biura. Kiedy skontaktowałem się z obsługą, polecono mi, bym wysłał maila do sieci Play. I tak zaczęło się... Nieustanna walka, zwycięzca znany od samego początku...

Play z języka angielskiego oznacza grę, zabawę. Gra powinna jednak toczyć się fair. Na mojego pierwszego maila z reklamacją i żądaniem rekompensaty (tak polecono mi w Biurze Obsłudze Klienta) otrzymałem odpowiedź:

"Witam! Dziękujemy za nadesłane zgłoszenie. Przepraszamy za zaistniałą sytuację, która wynikła z błędu w opisie. Opis na stronie został już poprawiony. Ten telefon nie posiada takiej funkcji. Mam nadzieję, że nasza dalsza współpraca będzie układała sie wzorowo. Zapraszam do wzięcia udziału w naszych licznych konkursach, które znajdują się na naszej stronie www.playmobile.pl. Pozdrawiam serdecznie Jacek, Konsultant Back Office ds. Obsługi Klienta"

Nie pozostawiłem tej odpowiedzi bez riposty. Co z tego, że sieć przeprosi klienta i zmieni opis na stronie, jak abonent nie otrzymuje żadnej rekompensaty. Gdybym wiedział, że Samsung L760 nie posiada funkcji nagrywania rozmów, po prostu nie kupiłbym go, nie podpisując tym samym umowy z Play. Zadzwoniłem pod bezpłatny nr 0 800 800 008, gdzie uzyskałem szczegółową poradę prawnika, jak zachować się w takiej sytuacji.

Drodzy przyjaciele z Play


Okazało się, że zgodnie z Ustawą o Szczegółowej Sprzedaży Konsumenckiej z dn. 22.07.2002 r. miałem prawo żądać wymiany wadliwego produktu na niewadliwy. Jednak każdy Samsung L760 ma takie same opcje, czyli żaden nie posiadał wspomnianych przeze mnie dwóch funkcji. W takiej sytuacji miałem prawo żądać zmniejszenia kosztów poniesionych przy zakupie telefonu komórkowego, a na czas rozpatrzenia reklamacji wyznaczyć, dowolnie wybrany przez siebie, termin na odpowiedź ze strony sprzedawcy. Ponownie napisałem więc do sieci Play. Reklamacja kolejny raz została odrzucona z powodu "braku podstaw". Odwołałem się ponownie. Pisałem, że dowiedziałem się o swoich prawach ze specjalnej linii konsumenckiej, a telefon jest mi potrzebny do pracy, którą wykonuję i... nic.

Dzisiaj otrzymałem od sieci Play informację, że moja reklamacja nie została uznana. Postępowanie reklamacyjne zakończyło się na ich odpowiedzi. Mogę odwołać się jedynie w najbliższym punkcie Play i odesłać telefon do serwisu. Telefon działa poprawnie, więc nie mam nawet powodów, by go odsyłać. Jedyne, co można zrobić, to skierować tę sprawę na drogę sądową. Nie chcę jednak tego robić, ponosić kosztów sądowych, itd.

Postanowiłem, że na wzór Piotra Maya, który pisał o niebezpiecznej zabawce z IKEI, opiszę tę sprawę tutaj. Z ramienia Wiadomości24.pl zadzwoniłem do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich z prośbą o wypowiedź w tej sprawie. - Jeśli telefon miał posiadać jakąś właściwość, a jej nie ma, jest to niezgodne z umową w rozumieniu ustawy o sprzedaży konsumenckiej, przy założeniu, że aparat był nabyty w celach osobistych. Aparat jest niezgodny z umową i panu przysługuje roszczenie o doprowadzenie telefonu do stanu zgodnego z umową, czyli o wydanie aparatu z taką funkcją, której brakuje. Natomiast jeżeli taka funkcja jest niedostępna, przysługuje panu żądanie stosownego obniżenia ceny - mówi Sławomir Zaborek, prawnik.

Informację o specyfikacji technicznej na stronie sieci komórkowej Play można uznać jako zapewnienie sprzedawcy o funkcji danego telefonu? - Tak, właśnie o to chodzi. Jeżeli ze strony operatora, czy sprzedawcy wynika, że dany telefon posiada określoną funkcję, należy przyjąć, że osoba, która kupuje ten telefon spodziewa się, że aparat taką funkcję będzie miał. Jeśli telefon nie posiada określonej funkcji, jest to niezgodne z umową.

Wielokrotnie próbowałem skontaktować się z siecią Play, by poprosić o stosowny komentarz. Nagrałem się nawet na sekretarkę, jednakże w słuchawce głucho... Napisałem do swojego operatora ostatni list:
"Szanowni Państwo!
Z przykrością muszę stwierdzić, że Wasze życzenia owocnej współpracy nie spełniły się. Moje wielokrotne rozmowy z pracownikami Obsługi Klienta oraz reklamacje nic nie wniosły. Dziwię się, że tak nowoczesna firma, jaką jest P4, nie rekompensuje w żaden sposób klientowi swojego błędu. Ostatni raz proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej reklamacji i zadośćuczynienie w postaci zmniejszenia kosztów zakupu telefonu, bądź zmniejszenia abonamentu, anulowanie opłaty aktywacyjnej. Myślałem, że nowa sieć na polskim rynku będzie starała się w jak najlepszy sposób dbać o swoich klientów, pozyskiwać nowych. Na wzór choćby Wielkiej Brytanii powinienem otrzymać telefon, który spełnia moje kryteria. Wprowadziliście mnie Państwo w błąd, informując, że telefon Samsung L760 posiada funkcję nagrywania rozmów. Mam nadzieję, że mogę liczyć na rekompensatę z Waszej strony. Serdecznie zapraszam do portalu www.wiadomosci24.pl. Jest to gazeta internetowa, w której możecie Państwo przeczytać, jak traktujecie swoich nowych klientów.
"

Teraz pozostaje mi jedynie czekać na odpowiedź. Poinformuje czytelników Wiadomości24.pl o rozwoju mojej "współpracy" z Play.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (211):

Sortuj komentarze:

Opinia
  • Opinia
  • 26.01.2012 15:59

Play to jedno wielkie nieporozumienie. Tylko raz popełniłem ten bład.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jacek Kurski
  • Jacek Kurski
  • 11.01.2012 01:05

Play. No tak. Marny zasięg i to tam gdzie być powinien jako najlepszy. Strony otwierają się tak wolno że ślimak szybciej idzie. Nie polecam ich z ręką na sercu to piszę. Nie chce mi się opisywać szczegółów, bo dużo tego , fakt, są tani ale nic nie warci. Chytry traci dwa razy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
vika
  • vika
  • 05.09.2011 10:47

Przejście do Paya to mój ogromny błąd. Oferowali świetne warunki, podpisałam umowe all inclusiwe max 79, 450 minut darmowych do wszystkich i 450 minut darmowych do stacjonarnych. Pakiet Internetu za 7 zeta 200MB. Niestety piękna kolorowa bajka skończyła się po otrzymaniu rachunku 210 zł i drugiego 310zł. Zaniepokojona sprawdziłam stan konta w Internecie, gdzie z całkowitego chaosu udało mi się wydobyć informacje że nie wygadała większej ilości minut niż w abonamencie, także nie wykorzystałam więcej danych w Internecie. Poszłam do salonu gdzie Pan był równie zdziwiony jak ja, albo tak dobrze udawał. Kazał zadzwonić do konsultanta. Tam Poinformowano mnie że nie obowiązuje mnie nowa taryfa bo ten numer który od nich dostałam (przejściowy) nie jast objęty tą MOJĄ taryfą którą sobie wybrałam i za która płacę. Więc naliczali sobie wszystkie minuty z cennika. Gdybym była świadoma tego to bym nie korzystała z tego telefonu do momentu zmiany numeru. Nie zostałam o tym poinformowana, a i żadnej konkretnej informacji nie ma w umowie. Pewnie gdzieś jest w jakimś regulaminie, ukryte drobnym druczkiem. Nie wyobrażam sobie wczytywać się tak dokładnie we wszystkie regulaminy i przewidywać chytrość i podstępność usługodawcy bo nigdy bym pewnie nie podpisała z nikim umowy. Powiem tak w byłej Erze taka nie wyobrażam sobie takiej sytuacji. To jawne oszustwo, na które nabrało się miliony klientów sieci PLAY. Możesz do nich dołączyć. Ja na pewno zakończę umowe jak tylko będę mogła. Nie mam siły się z nimi użerać, mam 6 letnia córeczkę po białaczce. Szkoda nerwów. Już i tak mam ich ostatki. Ręce opadają. Poza tym jakość rozmów jest fatalna, czasami trzeba powtarzać kilka razy. Masakra!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Piotr
  • Piotr
  • 21.08.2011 10:44

Tak to Play to system najgorszy . Miałem w sieci 4 lata abonament. Koczy mi się 18 sierpnia i myli sie ten kto myśli że wyjść z tego jest łatwo napisałem i nadałem 13 lipce polecony /5 dni na dojście tak pani w punkcie poinformowała/ i o dziwo nie 18 sierpnia a 18 września kończę ,bo list doszedł 22 ha ha ha z Zielonej Góry do Warszawy.. rano był nadany. nie wiem co robić walczyć z Play czy ... ? wiem odradzę każdemu te sieć .

Komentarz został ukrytyrozwiń
Arletta
  • Arletta
  • 10.08.2011 18:06

Nie dobrze, dopiero co podpisałam z nimi swoją pierwszą umowę na abo, a już muszę pisać reklamację z powodu narażenia mnie na straty finansowe z powodu niesprawnej usługi, którą aktywowałam... :(

Szkoda, że wcześniej nie widziałam tak wielu złych opinii...

Komentarz został ukrytyrozwiń
ewakot29
  • ewakot29
  • 01.07.2011 11:10

najgorsza siec z jaka mialam do czynienia, juz nie moge sie doczekac konca rozwiazania z nimi umowy, zaklamancy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
andrzejrybka
  • andrzejrybka
  • 09.06.2011 02:06

no to jest ubaw po pachy

Komentarz został ukrytyrozwiń
andrzejrybka
  • andrzejrybka
  • 09.06.2011 02:06

pa niczym mnie nie zagniecie

Komentarz został ukrytyrozwiń
andrzejrybka
  • andrzejrybka
  • 09.06.2011 02:03

dwa pięć osiem jeden to nie wszystko co mam do powiedzenia wy mnie robiliście konia aja was

Komentarz został ukrytyrozwiń
andrzejrybka
  • andrzejrybka
  • 09.06.2011 01:59

co jakim czas powtarzacie te numery

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.