Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

184289 miejsce

Sieci wpadają w sieci, czyli sezon przejęć w handlu

  • Źródło: Gazeta Krakowska
  • Data dodania: 2006-08-16 19:46

Krakowskie sklepy ABC zmieniają barwy, także w najbardziej dosłownym sensie. Już w najbliższym czasie dotyczczasowy wystrój uzupełnią żółto-czerwone elementy reklamowe sieci Polomarket. To wynik fuzji, jaka została właśnie sfinalizowana.

Sieć ABC ma obecnie w Krakowie 12 sklepów, z czego połowę w Nowej Hucie, zatrudnionych jest w nich około 500 osób. Średnia wielkość placówki to 540 m.kw.
Polacy coraz chętniej robią zakupy w marketach. fot. Michał Tuliński
Dlaczego ABC?
ABC to dobre, a nawet bardzo dobre sklepy - stwierdza Krzysztof Felker, prezes Polomarket – ale chcemy jeszcze poprawić to i owo. Do końca przyszłego roku zamierzamy zakończyć proces modernizacji sal sprzedaży, powiedzmy - "przestrojenia" sklepów.
Konkurentami obu sieci m.in. Biedronka i Lidl, ale przy podobnych cenach Polomarket i ABC chcą zwyciężać dłuższą listą proponowanych towarów, na której znajduje się 6,5 tys. pozycji.
Przy naszych powierzchniach sprzedaży, liczących średnio 500-600 metrów kwadratowych, to dobry rezultat. Hipermarket, który ma kilka tysięcy metrów, proponuje 2530 tys. różnych pozycji asortymentowych! A więc mamy znacznie większą ilość produktów w przeliczeniu na metr kwadratowy. Zarządzanie taką masą towaru nie jest sprawą łatwą, ale jak widać możliwą do wykonania - mówi Krzysztof Felker.

Skąd to Polo?
Firma Polomarket powstała w 1997 r. jako sojusz pięciu właścicieli 27 sklepów z trzech województw: kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego. Dziś w11 województwach sieć ta posiada 174 placówki i centrum logistyczne koło Inowrocławia, własną flotę 49 ciężarówek, a wplanach do roku 2008 właściciele wyznaczyli sobie pułap zorganizowania 300 placówek. Polomarket to największa polska sieć detaliczna, choć więcej jest placówek z logo Lewiatana, który jednak oparty jest na franczyzie.
Tesco obecnie ma 5-6 mld zł obrotów, a Polomarket 1,2 mld (co daje mu 17. miejsce w rankingu sieci).

Pierwsze kroki
Na rynku ciągle mamy do czynienia ze zjawiskiem przejęć i wykupów. Tesco kupiło Leader Price, Eldorado przejęło Bossa i właśnie na tym tle trzeba rozpatrywać krakowski przykład. Dla Polomarketu krakowskie placówki ABC to pierwsze kroki nie tylko w Małopolsce, ale w całej południowej części naszego kraju. O dalszym rozwoju firmy na tym terenie zdecydują atrakcyjne lokalizacje, o które spółka stara się bardzo intensywnie.

Filip Ratkowski

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.