Facebook Google+ Twitter

Sieci wydłużają sezon świąteczny, by zwiększyć sprzedaż

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-11-24 12:02

W sieciach handlowych Święta zaczynają się… już 54 dni przed Świętami. Co ciekawe, sklepy jak ognia unikają nazwy Święta Bożego Narodzenia i nawiązań do religijnych symboli. Zamiast tego zachęcają do przygotowania „na ten wyjątkowy czas”.

Oczywiście poprzez zakupy...

Święta Bożego Narodzenia, czasem w skrócie „Święta”, najczęściej jednak „święta”. Tak opisują ten okres marketerzy przygotowujący gazetki sklepowe. Serwis Fronda.pl nawołuje do bojkotu sieć Lidl. Z pierwotnego telewizyjnego spotu reklamowego emitowanego już z końcem października, w którym lektor mówił o Świętach i Bożym Narodzeniu, Lidl usunął te określenia. Zastąpione zostały neutralnym „te wyjątkowe dni”, co jest bezpośrednim powodem protestu konserwatywnych czytelników Frondy. (http://www.fronda.pl/a/czy-juz-czas-na-bojkot-lidla-tak-dosc-nachalnego-kulturkampfu-zachodniego-nihilizmu-i-ateizmu,44167.html). Gdyby jednak przyjrzeli się bacznie reklamom i gazetkom sklepowym innych sieci - taki sam zarzut „laicyzacji” świąt mogliby postawić praktycznie wszystkim sieciom.

Jak sprawdził serwis Okazjum.pl, w tym roku już 1 listopada do świątecznej ofensywy ruszyły drogerie Hebe, zabawki jak z bajki 5 listopada zaprezentował pod choinką Carrefour, 6 listopada sieć Real zapowiedziała, że „te święta” będą pełne zabawek.

- Święta Bożego Narodzenia nabierają coraz bardziej świeckiego charakteru i coraz ważniejszy wydaje się ich aspekt prezentowy. Obserwujemy wydłużanie się przedświątecznej gorączki zakupowej – zauważa Dawid Piaskowski z Okazjum.pl. I dodaje – Sklepy tłumaczą, że chcą klientom dać czas na spokojne zaplanowanie świąt i zapoznanie się z ofertą. Ale zasada jest prosta: im szybciej zaczną przypominać o nadchodzących świętach, tym więcej się sprzeda. A gorączki na kilka dni przed świętami i tak nie da się zbić.

Dotychczas temat świątecznych zakupów pojawiał się na okładkach gazetek sieci handlowych po Wszystkich Świętych. Tym razem już 54 dni przed pierwszym dniem świąt, 1 listopada sieć drogerii Hebe na okładce gazetki zapowiedziało, że te święta będą pełne niespodzianek (http://drogeria-hebe.okazjum.pl/gazetka/katalog-drogeria-hebe-01-11-2014,9701/1/). 5 listopada choinka pojawiła się na okładce gazetki sieci Carrefour (http://carrefour.okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-carrefour-05-11-2014,9758/1/). „Święta pełne zabawek” zapowiedział już 6 listopada Real, prezentując na okładce nieśmiertelne lalki Barbie (19,95 zł/sztukę). 10 listopada mistrz Polski cukierników Paweł Małecki na okładce gazetki Lidla zaczął zdradzać świąteczne sekrety wypieków, rozpoczynając cotygodniowy cykl słodkich przepisów. Real i Auchan 13 listopada w sklepowej gazetce zgodnie umieścili plastikowe bombki z brokatem (0,55 zł/sztukę) i figurki LED w kształcie bałwanka (3,99 zł/sztukę). Dopiero (!) 17 listopada zaczęła świętować Biedronka, która również zapowiada "Więcej prezentów w świątecznie niskich cenach", myśląc przy tym przede wszystkim o zabawkach dla dzieci.
(Magdalena Skrypczyk)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.