Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

64845 miejsce

Siedem grzechów głównych kampanii marketingowej

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-10-18 13:10

Ci z przedsiębiorców, którzy działania promocyjne realizują na własną rękę, kierują się głównie intuicją. Zatem jak uniknąć popełniania błędów przy prowadzeniu kampanii marketingowej w sieci?

1. Natręctwo
Niektórym przedsiębiorcom wydaje się, że kluczem do skutecznie przeprowadzonej kampanii mailowej jest wysyłka komunikatów kilka razy w tygodniu. Z biegiem czasu czytanie takiego newslettera staje się zbyt czasochłonne lub zwyczajnie nudne. Po co wysyłać cztery razy w tygodniu ofertę reklamową, skoro o wiele skuteczniejsze byłyby życzenia urodzinowe z prezentem niespodzianką - np. zniżką na zakupy.

2. Kampania masowa

Oczywista, choć niestety nie zawsze stosowana zasada mówi, żeby kampanie kierować wyłącznie do osób, które mogą wykazać zainteresowanie danym tematem. Era kampanii nastawionych na odbiorcę masowego już dawno powinna odejść do lamusa. Stąd warto wejść we współpracę z firmą zajmującą się wynajmem baz danych według dowolnie sprecyzowanych znaczników lub samodzielnie pozyskiwać kontakty biznesowe - należy jednak pamiętać o zachowaniu przepisów o ochronie danych osobowych.

3. Brak personalizacji

Zdecydowanie negatywne emocje wzbudza mail zatytułowany per "Szanowni Państwo" czy "Szanowna Pani/Szanowny Panie Tomasz". Takie mechaniczne wklejanie imion nijak ma się do tego, czym w rzeczywistości jest personalizacja w marketingu bezpośrednim. Imię musi, z naciskiem na musi, występować w wołaczu. Oczywiście ręczne tytułowanie każdego maila czy SMS-a graniczyłoby z cudem, dlatego na rynku są firmy udostępniające narzędzia do personalizacji kampanii. Znacznikami personalizacji może być płeć, imię, nazwisko, nazwa firmy, zajmowane stanowisko itp. - wprowadzone jednorazowo system automatycznie przekształca na wskazany znacznik (np. ##Płeć## ##Imię_wołacz## zmienia na: Pani Kasiu, Pani Basiu, Panie Tomaszu itd.).

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.