Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

4485 miejsce

Skoda Octavia - niemiecka technologia w czeskim opakowaniu

Skoda Octavia pierwszej generacji jest autem znanym w naszym kraju. Cieszy się dość dużą popularnością zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym.

Skoda Octavia pierwszej generacji po face liftingu / Fot. Łukasz KiędzińskiSkoda Octavia pierwszej generacji to auto, które podbiło polski rynek. Cieszy się dużą popularnością wśród samochodów flotowych i użytkowników prywatnych. Lista silników Octavii jest długa. Mamy do wyboru 9 silników benzynowych oraz 2 wysokoprężne o tej samej pojemności - tylko, że jedna jednostka jest wyposażona w turbinę, natomiast druga to silnik wolnossący. Moc silników zaczyna się od 75 KM w najsłabszej jednostce benzynowej 1,4 MPI, a kończy na 180 KM w przypadku wersji 1.8 T (była również odmiana 150 KM). Silniki napędzane ropą miały moc od 68 KM do 130 KM.

Ostatnia jednostka jest doskonale znana m.in. z Volkswagena Passata B5FL. Najbardziej optymalnym wyborem wydaje się być 110-konne 1.9 TDI. Silnik ten, co prawda nie zachwyca kulturą pracy, ale rewanżuje się niskim spalaniem, zarówno w trasie, jak i w ruchu miejskim. Spalanie, jakie można osiągnąć na trasie jadąc z prędkością około 100, a 120 km/h wynosi około 4,8 l/100 km, natomiast w mieście spokojnie można zejść poniżej 7 litrów.

Układ jezdny Skody Octavii można zaliczyć do dobrych. Auto przy pokonywaniu zakrętów z wyższymi prędkościami nie wychyla się - jest to między innymi zasługa zastosowanych w przednim zawieszeniu kolumn Mac Phersona uzupełnionych stabilizatorami. Wadą auta jest tendencja do podsterowności. Niezaprzeczalną zaletą Skody jest sprawdzona konstrukcja z VW Golfa IV. Materiały wykończeniowe również są dobrej jakości. Silniki wysokoprężne są doskonałym wyborem na polski rynek, ponieważ są w stanie znieść nie najlepszej jakości paliwo.

Wadą auta jest niestety tylko wydłużona, a nie poszerzona zbytnio płyta podłogowa Golfa IV. Octavia przez to ma więcej miejsca na nogi dla pasażerów, ale nadal w kabinie jest ciasno.
Niesamowitą zaletą jest bagażnik skody. W wersji combi jest to aż 548 l. pojemności dzięki regularnym kształtom można praktycznie w pełni wykorzystać tą przestrzeń, a w odmianie liftaback 528 l.

Octavia przeszła jeden face lifting w roku 2004. Zmianom uległy lampy przednie i tylne oraz przedni zderzak. Można było również wybrać inne rodzaje felg aluminiowych.

Skoda cieszy się dużą popularnością na rynku wtórnym. Ze względu na swą przystępną cenę w stosunku do trwałości auta. Używaną Octavię kupimy już za około 16 tys. zł. Jest to samochód godny polecenia. Idealny dla rodziny, która poszukuje samochodu, który nie będzie przysparzać problemów i wystarczy na kilka lat, a także dla osoby, która prowadzi małe przedsiębiorstwo bądź wozi dużo sporych przedmiotów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.