Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

8530 miejsce

Slavika: Równonoc - wielka gra w niewielkim pudełku

„Slavika: Równonoc” to gra karciana, w której Słowianom przyjdzie zmierzyć się z demonami i Germanami o przyszłe losy swych ziem.


Również cechy specjalne bohaterów uległy zmianie. Co prawda wojownicy nadal pozostają wojownikami mającymi siłę pięć lub sześć, jednak już pozostałe postacie mają zupełnie nowe zdolności. Podobnie jest z większością potworów występujących w „Równonocy”. Slavika: Równonoc (Equinox) / Fot. Ratomir WilkowskiOprócz nowych zdolności specjalnych, najsilniejsze demony ukrywać mogą dodatkowe skarby. Tym samym, podobnie jak w pierwowzorze, gra nie polega wyłącznie na mechanicznym wykładaniu kart i sumowaniu punków, lecz jeszcze bardziej nabiera elementów strategii. Zarówno na początku, w trakcie, jak i na końcu tury gracz winien uważnie obserwować zarówno karty znajdujące się na stole jak i te trzymane w ręku. Okazać się bowiem może, że dla rozgrywającego korzystniejsze będzie w danej krainie zwycięstwo potworów, niż zagarnięcie maksymalnej liczby punktów chwały przez innego gracza. Cóż, tę naszą cechę trafnie ujął już tysiąc lat temu Ibrahim Ibn Jakub: "Na ogół Słowianie są skorzy do zaczepki i gwałtowni i gdyby nie ich niezgoda wywołana mnogością rozwidleń ich gałęzi i podziałów na szczepy, żaden lud nie zdołałby im sprostać w sile"...

Slavika: Równonoc (Equinox) / Fot. Ratomir WilkowskiNajwiększą ze zmian (choć całkowicie opcjonalną) jest natomiast wprowadzona do gry nowa (będąca odpowiednikiem rodu) frakcja chrześcijan. Ci jednak nie zdobywają punktów chwały na dotychczasowych zasadach, lecz za tzw. „nawrócenie” bohaterów wyłożonych przez pozostałych graczy. Wiadomo - „nawrócenie” pogan jest dla nich znacznie ważniejsze niż pokonanie demonów i uwolnienie krainy od zła. Z kolei najmniejsza zmiana, choć jakże miła, dotyczy samego pudełka gry, które mieści wszystkie talie kart nawet po ich umieszczeniu w koszulkach.

W ogólnym rozrachunku wprowadzone zmiany zdecydowanie uatrakcyjniają rozrywkę, choć jednocześnie wcale nie zaciemniają zasad samej gry względem pierwowzoru. Mechanika nadal pozostaje stosunkowo przejrzysta, jednocześnie przy tym zapewniając przednią zabawę zarówno młodszym jak i tym znacznie starszym graczom. Slavika: Równonoc (Equinox) / Fot. Ratomir WilkowskiBo o ile „Równonoc” podobnie jak poprzedniczka dedykowana jest dla osób mających minimum 10 lat, to także dorośli bawić się przy niej winni równie dobrze. Reasumując: „Slavika: Równonoc” to zarówno w pełni udana kontynuacja jak i niezależny produkt. Gra się przyjemnie (zwłaszcza dzięki perfekcyjnie zachowanemu, niepowtarzalnemu, słowiańskiemu klimatowi), a czas przy niej zlatuje zaskakująco szybko. Jeśli więc szukacie prezentu zarówno dla młodszych jak i starszych zwolenników tradycyjnych gier niewymagających prądu to „Slavika: Równonoc”, podobnie jak jej starsza siostra „Slavika”, będzie tu doskonałym wyborem.

Tytuł: Slavika: Równonoc
Typ gry: karciana niekolekcjonerska
Projektant: Marcin Wełnicki
Ilustracje: Jarek Nocoń
Wydawca oryginału: REBEL.pl
Data wydania oryginału: 2014
Liczba graczy: od 2 do 5
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: ok. 45-60 min.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.