Facebook Google+ Twitter

Slavika: Równonoc - wielka gra w niewielkim pudełku

„Slavika: Równonoc” to gra karciana, w której Słowianom przyjdzie zmierzyć się z demonami i Germanami o przyszłe losy swych ziem.

Zrobiło się zimno i ciemno. Łódź zadrżała, jakby nagle porwał ją prąd, chociaż w tych oparach mogło się zdawać, że stoją w miejscu. Z kłębów zaczęły się wyłaniać konary starych, olbrzymich drzew.
- Las? - wymamrotał Naczęmir.
- Nie daj się zwieść omamom - szepnął Mirogod, kłykcie palców zbielały mu od ściskania kostura. - Baczcie jeno na wodę.
Pierwsza zauważyła je Godzimira. Trupio-białe szponiaste palce chwytające za burty, wyciągające się ku nim kościste ramiona, z których niemal przezroczysta skóra zwisała niczym łachmany, świdrujące spojrzenia martwych oczu i rozwarte szczęki...
- Topielce!


Slavika: Równonoc (Equinox) / Fot. Ratomir Wilkowski…tym oto fragmentem opowiadania Marcina Wełnickiego rozpoczyna się na stronie internetowej wydawnictwa Rebel opis kolejnej gry, w której Słowianom przyjdzie zmierzyć się z demonami i Germanami o przyszłe losy swych ziem. „Slavika: Równonoc” to gra karciana, z jednej strony będąca kontynuacją wydanej w 2012 r. bestsellerowej gry „Slavika”, z drugiej zaś - co zasługuje na szczególne podkreślenie - stanowiąca odrębny tytuł i umożliwiająca samodzielną rozgrywkę. Innymi słowy „Slavika: Równonoc” to produkt skierowany zarówno do tych, którzy pragną rozbudować posiadaną już „Slavikę”, jak i do tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją słowiańską przygodę.

„Slavika: Równonoc”, podobnie jak jej poprzedniczka, opiera się na walce z potworami, zdobywaniu punktów chwały oraz skarbów, a przede wszystkim na rywalizacji miedzy graczami reprezentującymi poszczególne słowiańskie rody. Każdy z graczy otrzymuje talię sześciu kart bohaterów (reprezentujących dany ród) oraz talię pięciu kart potworów (którą to liczbę kart gracz uzupełnia na zakończenie każdej swojej tury). Slavika: Równonoc (Equinox) / Fot. Ratomir WilkowskiPodczas rozgrywki karty z obu tych talii umieszczane są przez gracza w poszczególnych krainach, których do dyspozycji ma aż cztery (przy dwóch lub trzech graczach) lub pięć (przy czterech lub pięciu graczach). Po osiągnięciu dopuszczalnej liczby kart wojowników i potworów w danej krainie dochodzi do starcia, czyli rozliczenia potyczki, po czym karta krainy jest wymieniana na nową. W przypadku wygranej bohaterów za zdobytą krainę otrzymujemy przypisane jej punkty chwały oraz ukryte w niej skarby. W przypadku wygranej potworów wszystkie dobra przepadają.

To co uległo zmianie względem pierwotnej wersji „Slaviki”, to przede wszystkim mający realny wpływ na rozgrywkę, ulepszony sposób oznaczania pozostałego do końca gry czasu. Na dodatkowej planszy, podzielonej na strefę światła i ciemności, po każdym rozliczeniu którejś z krain przesuwamy stosowny żeton. Slavika: Równonoc (Equinox) / Fot. Ratomir WilkowskiSame krainy, w zależności od tego czy ów żeton znajduje się w strefie światła czy ciemności, posiadają inne wartości dla dokładanych do nich kart bohaterów i potworów. Dodatkowo karty krain mają własne zdolności specjalne, które w „Równonocy” zostały rozwinięte. Ponadto w każdej krainie ukryty jest skarb, zapewniający dodatkowe punkty chwały. Składają się na niego od jednego do trzech przedmiotów, będących elementami rynsztunku takimi jak: miecz, tarcza, hełm lub zbroja. Samych krain, podczas gry podlegających ciągłej rotacji, jest aż dwadzieścia pięć.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.