Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

5877 miejsce

''Ślicznotka"

W historii motoryzacji są takie pozycje, które zawsze będą budziły podziw zarówno u starszych jak i młodych sympatyków czterech kółek. Z całą pewnością takim właśnie autem jest Mercedes SEC

 / Fot. Dominik KowalskiLinia Mercedesa klasy S zadebiutowała we wrześniu 1979, jednak 2 lata później rozpoczęto produkcję tego modelu w wersji coupé. Głównymi odbiorcami dla tych samochodów byli biznesmeni, którzy cenią sobie komfort jazdy połączony z sportowymi osiągami, poruszającymi się samodzielnie niekorzystających z kierowców. Auto wewnątrz było bogato wykończone min. skórą i drewnem. Posiadało również
elektrycznie opuszczane szyby, centralnie z miejsca kierowcy blokowane drzwi, pokrywy bagażnika, klapki wlewu paliwa, elektrycznie ogrzewana szyba tylna, elektryczne fotele przednie i tylne z pamięcią, elektryczne zagłówki, telefon, ASR, ABS.Jak na samochód z początku lat 90 wyposażenie nawet dziś jest imponujące. Posiadał również bardzo skuteczne hamulce. Dodatkowe wyposażenie mogły stanowić reflektory zaopatrzone w wycieraczki ze spryskiwaczami i elektrycznie ogrzewane fotele. Za dopłatą można było otrzymać klimatyzację oraz poduszki powietrzne dla
kierowcy i pasażera siedzącego na przednich fotelach. Charakterystyczną cechą sylwetki auta jest niski współczynnik oporu powietrza, który wynosi jedynie Cx=0,34.
Wszystkie jednostki napędowe SEC’a charakteryzowały się dużą mocą miały 8 cylindrów w układzie widlastym. Do roku 1985 w ofercie były dwie opcje pojemności silnika. Wersja SEC 380 o pojemności 3818 cm³ o dwóch wariantach mocy 204 KM i 218 KM. I wersja SEC 500 o pojemności 4973 cm³ również posiadała dwa warianty mocy były to 231 KM i 240 KM. W roku 1985 wzbogacono ofertę silników o kilka nowych jednostek napędowych. Od tego momentu dostępne były 3 opcje pojemności silnika i każda z nich miała 3 warianty mocy. Najmniejszym z nich był SEC 420 o pojemności 4196 cm³ w wariantach mocy 218 KM, 224 KM i wersja z katalizatorem 204 KM. Drugą opcją silnika był SEC 500 pojemność 4973 cm³ generujący moce 245 KM, 252 KM i 223 KM z katalizatorem. Flagowym modelem był
SEC 560 o pojemności 5547 cm³ o mocach 279 KM, 300 KM i 242 KM z katalizatorem.
W Polsce niesłychany rozgłos zyskał ten samochód poprzez udział w filmie Świadek koronny. „Blacha’’ grany przez Roberta Więckiewicza świadek koronny poruszał się takim właśnie samochodem. Pieszczotliwie był nazywany przez niego Ślicznotką.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.