Słońce posiada swojego bliźniaka

Naukowcy z Uniwersytetu w Teksasie przedstawiają zaginione rodzeństwo naszego Słońca. Ustalenie wspólnego pochodzenia tych gwiazd pozwoli na poznanie dalszej słonecznej rodziny. Odkrycie może być ważne w poszukiwaniu życia pozaziemskiego.

Wyobrażenie artysty o trzech nowo odkrytych planetach w gromadzie gwiazd M67, podobne w składzie i wieku do Słońca. By ESO/L. Calçada (http://www.eso.org/public/images/eso1402a/) [CC-BY-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0)], via Wikimedia Commons / Fot. ESO/L. CalçadaW przyszłym miesiącu ukaże się publikacja na łamach "The Astrophysical Journal", w której przedstawiono gwiazdę pochodzącą z tego samego obłoku gazu i pyłu z jakiego powstało nasze Słońce. Naukowcy z Uniwersytetu w Teksasie w Austin, sądzą o tym z dużym prawdopodobieństwem. Obiekt ich badań znajduje się w konstelacji Herkulesa i jest oddalony od Ziemi o 110 lat świetlnych. Gwiazda o mało romantycznej katalogowej nazwie HD 162826 jest masywniejsza od Słońca o około 15 procent. Można zaobserwować ją nawet z użyciem najprostszych instrumentów optycznych.

"Chcemy wiedzieć, gdzie się urodziliśmy" - oznajmił Ivan Ramirez, astronom z McDonald Observatory, Uniwersytet w Teksasie - "Jeżeli możemy dowiedzieć się, w jakiej części galaktyki powstało Słońce, to możemy ograniczyć przesłanki do wczesnego Układu Słonecznego. Pomoże nam to zrozumieć, dlaczego tu jesteśmy."

Ramirez i jego ośmioosobowy zespół poczynił odkrycie wspólnego pochodzenia Słońca i HD 162826, badając 30 innych potencjalnych kandydatów. Prowadzono studia nad 23 gwiazdami w McDonald Observatory i badano kilka gwiazd widocznych tylko z południowej półkuli. W tych pracach korzystano z Teleskopów Magellana w Obserwatorium Las Campanas w Chile. W obu przypadkach posłużono się spektroskopią wysokiej rozdzielczości, by poznać skład chemiczny badanych obiektów.

Słoneczny bliźniak - HS 162826 w konstelacji Herkulesa. http://english.netmassimo.com/files/HD-162826-RGB.jpg http://english.netmassimo.com/ licencja: CC3.0 / Fot. NetMassimiBlog/Ivan Ramirez/Tim Jones/McDonald ObservatoryAstronomowie nie wykluczają, że takie słoneczne rodzeństwa mogą podtrzymywać życie w swoich systemach. Możliwe, że jesteśmy na drodze do znalezienia układu słonecznego podobnego do naszego. Narodziny tych gwiazd mogły skutkować kolizjami, których fragmenty w swojej wędrówce pomiędzy takimi układami przyniosły prymitywną formę życia na Ziemię. I odwrotnie, fragmenty z Ziemi mogły wydostać się na zewnątrz i przesłać życie na planety orbitujące wokół swoich gwiazd.

"Można by dowodzić, że słoneczne rodzeństwa są kluczowe dla poszukiwań życia pozaziemskiego" - powiedział Ivan Ramirez.

Następnym krokiem zespołu Ramireza będzie stworzenie swoistej "mapy drogowej", która pozwoli identyfikować rodzeństwa słoneczne, w oparciu o teorię, że Słońce urodziło się w gromadzie 100,000 gwiazd. Znalezienie większej liczby "rodzinnych koligacji" zapewni najlepsze wskazówki w odkrywaniu naszego pochodzenia, początków Słońca i całego układu powiązanych z nim grawitacyjnie ciał niebieskich. Jak mówi Ivan Ramirez: "W czasie pięciu do 10 lat od chwili obecnej, będziemy w stanie analizować 10,000 razy więcej gwiazd, w porównaniu do tego, co jesteśmy zdolni robić teraz."

źródło: FOXNews

Jeżeli mowa o zmierzchu Nefilimów, to zdaje się, że wszystkim obiecywali podwyżki :) http://innemedium.pl/sites/default/files/imagecache/zdjecie_640-480/giant%20skull-excavation.jpg

Amerykanie to jacyś nierozsądni ludzie. Wywalają ogromne pieniądze w błoto w poszukiwaniu "korzeni". A tu wystarczy przecież zerknąć tylko do Biblii i tam wszystko jest jasno i wyraźnie wytłumaczone.