Facebook Google+ Twitter

SMS-y najpopularniejszą formą kontaktu. Także w Polsce?

W 2008 r. na świecie wysłano ponad 3,5 biliona SMS-ów. Nadawcami większości z nich byli ludzie w wieku 14-25 lat.

http://farm4.static.flickr.com/3172/2999957781_9ecebe3d4a.jpg / Fot. fot. flickr.comPopularność krótkich wiadomości tekstowych sprawdziła amerykańska firma badawcza Nielsen. Z danych wygenerowanych przez tę firmę wynika, że między pierwszym kwartałem 2008 i 2009 roku aktywność SMS-owa młodzieży w USA wzrosła o blisko 90 proc. Jednocześnie pojawił się spadek ilości połączeń telefonicznych realizowanych przez młodych ludzi.

Badania Deloitte, międzynarodowej firmy konsultingowej pokazują także, że popularność wiadomości tekstowych to nie tylko domena młodych obywateli USA. 86 proc. użytkowników telefonów komórkowych regularnie korzysta z tej formy komunikacji. Czynność ta jest najpopularniejszą funkcją, jaką mogą cieszyć się właściciele „komórek” (na dalszym miejscu uplasowały się: możliwość robienia zdjęć za pomocą aparatu wmontowanego w telefonie - 81 proc. oraz mobilny Internet - 44 proc.).

A jak sprawa wygląda w Polsce? Zdaniem Marcina Dobosza, prezesa zarządu HUTU HOUSE, firmy zajmującej się marketingiem mobilnym, podobnie jest także w Polsce. –„Telefony są coraz nowocześniejsze i coraz więcej potrafią. Ale przyzwyczajenie, niskie koszty i uniwersalność komunikacji SMS-owej sprawiają, że będzie ona jeszcze długo dominować”– mówi Dobosz.

Zapytaliśmy więc młodych Polaków między 14. a 25. rokiem życia, czy rzeczywiście są gorącymi zwolennikami krótkich wiadomości tekstowych. Jak się okazuje, sprawa nie jest jednoznaczna. Większość z naszych rozmówców ceni sobie komunikację SMS-ową, zwłaszcza, gdy mogą skorzystać z pakietu określonej liczby wiadomości. Jednak nie są oni zagorzałymi zwolennikami SMS-owania. - Miesięcznie wysyłam ok. 500 SMS-ów a wydzwaniam 10 godzin - przyznaje Ania, która dodaje, że połączeń telefonicznych używa tylko "w nagłych wypadkach".
Podobnego zdania jest Natalia, która preferuje rozmowę telefoniczną, gdyż pozwala ona na jasne i szybkie załatwienie danej sprawy. - SMS-y bywają powodem niedomówień i różnego rodzaju niejasności, choć wiadomo, że zdarzają się różne sytuacje, które uniemożliwiają zadzwonienie do kogoś w danej chwili, w związku z tym wysyłam wówczas SMS-a -dodaje.

http://farm2.static.flickr.com/1083/1137977462_f3ccf25031.jpg / Fot. fot. flickr.comW naszych rozmowach bardzo często pojawia się problem finansowy. Ostatnie, rewolucyjne zmiany w cennikach operatorów sieci komórkowych sprawiły, że krótkie wiadomości tekstowe zeszły na dalszy plan. -Od kiedy mogę skorzystać z pakietu umożliwiającego mi rozmawianie ze znajomymi za 3 lub 10 gr/min., zdecydowanie sięgam po to rozwiązanie - przyznaje Wojtek, który dodaje, że choć nie lubi rozmów telefonicznych, to jednak kwestia ceny jest dla niego istotna.

Przykład polskich użytkowników telefonów komórkowych jest zgoła odmienny od tego, co pokazują dane ze światowych badań. Mimo to, specjaliści ds. marketingu mobilnego są optymistami jeśli chodzi o wykorzystanie SMS-ów w strategiach marketingowych. Ich pozytywne myślenie wzmacniają badania amerykańskiego magazynu branży marketingowej "PROMO", wedle których coraz więcej reklamodawców uwzględnia ten kanał komunikacyjny w swoich działaniach (w 2007 r.– 13 proc., w 2009 r. już 26 proc. respondentów).

Czy rzeczywiście SMS-owe strategie marketingowe są skuteczne? Wszyscy nasi rozmówcy jednogłośnie odpowiadają, że wszelkie SMS-y o treści reklamowej są przez nich kasowane bez zagłębienia się w ich treść.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.