Facebook Google+ Twitter

Social Media Day we Wrocławiu

7 kwietnia w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego odbył się kolejny Social Media Day. Konferencja poświęcona była komunikacji organizacji pozarządowych w mediach społecznościowych.

 / Fot. Social Media DayUczestnicy wydarzenia mieli szansę zapoznać się z pozytywnymi przykładami efektywnej komunikacji fundacji i stowarzyszeń w social media. Internet jest doskonałą przestrzenią do prowadzenia akcji charytatywnych. Kuba Górnicki oraz Paweł Jarco opowiadali o swoich doświadczeniach z organizacją Flakmeczu. Dochód ze spotkania piłkarskiego pomiędzy aktorami, a internautami został przeznaczony na leczenie Pauliny Pruskiej.

Goście opowiadali również o projekcie Wirtualna Klinka Przylądek Nadziei. Fundacja "Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową" zbiera pieniądze na budowę nowej klinki poprzez stronę internetową, na której można zakupić dowolną przestrzeń wirtualnego szpitala i w ten sposób wesprzeć działania organizacji.

Waga oraz niezbywalność praw człowieka są rzeczą oczywistą. Małgorzata Szuleka z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka przekonywała, że wieloaspektowość tych praw jest główną barierą w skutecznej komunikacji. "Uświadomienie problemów i kształtowanie wrażliwości społecznej nie jest proste". Social media dają ogromne możliwości. Pozwalają nie tylko przekazywać informacje, ale również wywoływać ważne dyskusje i budować zaangażowaną społeczność wokół tematyki praw człowieka.

Przedstawiciel wrocławskiego Urzędu Miejskiego Tadeusz Zdankiewicz opowiadał o codziennej pracy na profilach miasta w mediach społecznościowych. Wrocław obecny jest na Facebooku, Twitterze, Youtubie oraz nk.

Kolejnym gościem była Marta Marczuk-Komiszke, specjalista ds. PR z Fundacji "Mimo Wszystko", która przedstawiła liczne działania, jakie podejmuje organizacja na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie. "Ta różnorodność jest właśnie wyzwaniem jeśli chodzi o komunikowanie". Prelegentka przekonywała, że social media są doskonałym sposobem na dotarcie do osób młodych, niezainteresowanych do tej pory działaniami fundacji. Zwróciła również uwagę, że aktywność organizacji pozarządowych w mediach często jest przedmiotem krytyki, z powodu podejrzeń o komercyjność.

Jerzy Kuś, założyciel Dolnośląskiej Fundacji Rozwoju Ochrony Środowiska przedstawił metody pozyskiwania środków na działalność organizacji oraz jej działania w internecie. Choć fundacja nie podjęła działań w social media gość przekonywał, że spotkanie w instytucie dziennikarstwa było dla niego bardzo pouczające i na pewno o tym pomyśli.

Ostatnie wystąpienie dotyczyło podsumowania działań organizacji pozarządowych na nk.pl. Pracowniczka portalu, Joanna Gajewska podkreśliła, że "fundacje cały czas uczą się bycia w social media". Jako pozytywny przykład podała profil Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który zgromadziła już ponad 325 tys. znajomych.

Kolejna konferencja z cyklu Social Media Day już wkrótce. Więcej informacji na http://socialmediaday.pl/.

Nie czekaj, zgłoś się! Trwa konkurs Dziennikarz Obywatelski 2010 Roku

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Jak na razie nie ma takich planów, ale proszę śledzić stronę organizatora być może pojawią się tam jakieś materiały.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo ciekawe! Czy dorobek konferencji będzie gdzies dosteny, aby się z nim zapoznac?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.