Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12249 miejsce

Spacer dobry na wszystko

Jego zalety są nie do przecenienia. Spacer dotlenia mózg, dodaje energii, poprawia kondycję, jest doskonałą okazją do aktywnego spędzenia czasu w gronie rodziny i przyjaciół. Niezależnie od pogody zawsze niesie korzyści dla naszego zdrowia.

Na spacer zawsze jest dobra pora. Spacer jest całkowicie naturalnym rodzajem ruchu dla naszego organizmu, zatem to najbezpieczniejsza forma rekreacji przeznaczona dla każdego, bez względu na wiek i kondycję fizyczną. Nie musi być intensywnym wysiłkiem fizycznym, sami decydujemy jaki dystans i w jakim tempie pokonamy. Niezależnie od miejsca zamieszkania, pogody czy temperatury spacerować mogą wszyscy, bez specjalnego przygotowania.

Kolor chlorofilu uspokaja nas i relaksuje. / Fot. Monika WawrzyńczakAby odnieść wiele korzyści z tej formy aktywności, warto dowiedzieć się jak działa ona na nasz organizm. Przede wszystkim jest on dotleniony. Dlatego kiedy mamy problemy z koncentracją podczas nauki, czy pracy wystarczy zrobić sobie przerwę i iść się przejść. Poza tym poprawia on także sprawność układu oddechowego, poprawia się krążenie, wydolność serca i naczyń krwionośnych i łagodzi napięcie mięśniowe.

Spacerowanie należy rozpocząć powoli, jednak po upływie około 10 minut można przyspieszyć tempo. Trzeba pamiętać, aby spacerować miarowo, czyli należy dobrać odpowiednie dla siebie tempo i starać się je utrzymywać. Wtedy zaczynamy spalać kalorie. Wolny spacer pozwoli spalić ok. 200 kcal w ciągu godziny, a szybki 300.

Dla porównania w ciągu godzinnej gimnastyki spalimy tylko 290 kcal, a podczas godziny tańca
336. Na przechadzkę najlepiej wybrać się do parku lub lasu. Wtedy delektujemy się szumem drzew, śpiewem ptaków, barwami liści. Zielony kolor pozytywnie na nas wpływa, łagodzi napięcie i poprawia nastrój.

Po 20 minutach zanikają hormony stresu, a wytwarzają się endorfiny (hormony szczęścia). To dlatego czujemy się zrelaksowani. Takie wypady powinny być wykonywane systematycznie, sporadyczny intensywny wysiłek może prowadzić do zmęczenia. Natomiast regularne 15-20 minutowe spacery na świeżym powietrzu 3-4 razy w tygodniu poprawiają wydolność organizmu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Panie Marku, trzeba korzystać z pogody póki można.. A jak poda deszcz, to wtedy można umilić sobie czas zdjęciami ze spacerów :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

artykuł ładny , a co mamy robic jak pada deszcz od rama do wieczora złapa parasola i fruwac dalej po łono natury za chmurami itp

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nie ma to jak wyrwać się z miejskiego gwaru na łono natury.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Świetny artykuł. 5!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Przeczytałam jednym tchem ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

No nie wiedziałem, ze spacer może przynieść takie korzyści, gdybym mieszkał tam gdzie ty na pewno spacerował bym częściej, bo w mojej okolicy wszędzie jest głosno, nie da sie zrelaksowac.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo ciekawy artykuł.
Piekna pogoda więc...wyłączajmy komputery, bierzmy swoich bliskich i wyjdźmy na łono natury.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.