Facebook Google+ Twitter

Spadł samolot PZL-101 Gawron. Pilot ciężko ranny

Samolot PZL-101 Gawron rozbił się po południu w okolicy Wielogóry koło Radomia. 21-letni pilot został ciężko ranny.

 / Fot. Łukasz Golowanow, Maciej Hypś, Konflikty.pl/wikipedia/wolne zasoby/http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:PZL-101_Gawron_Góraszka_2008_3. Samolot PZL-101 Gawron (należący do Aeroklubu Radomskiego), rozbił się około godziny 13.30 w okolicy Wielogóry koło Radomia. Maszyna spadła na pole. Kilkadziesiąt metrów dalej znajdowały się zabudowania mieszkalne.

Pilot samolotu, 21 latek został ciężko ranny. W tej chwili znajduje się w szpitalu.

Na miejscu jest policja i straż pożarna. Przyczyny wypadku niebawem ustali Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych.
Znajdź nas na Google+


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (12):

Sortuj komentarze:

marcin.
  • marcin.
  • 18.06.2012 20:48

No jeśli chcemy to rzetelnie wyjaśnić to może poprośmy jednak fachowców z Moskwy z Anodiną na czela.To przecież światowej (he he) sławy spece od wypadków lotniczych.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 18.06.2012 20:26

No i słowo do słowa wszystko sobie wyjaśniliśmy, prawda?...

Komentarz został ukrytyrozwiń
Taliesin
  • Taliesin
  • 18.06.2012 18:53

Gawrony to rzeczywiście stare samoloty co zresztą o niczym nie świadczy bo nie wiek lecz stan techniczny ma tu znaczenie.Gawron jest trudny do pilotażu, mala różnica między prędkością min. i max. nie daje dużego marginesu na ew. błąd.Być może pilot z uwagi na młody wiek nie miał w tym względzie odpowiedniego doświadczenia.Komisja to z pewnością wykaże.To nie Tupolew Rządowy Prezydenta Kaczyńskiego i z pewnością będzie właściwie zbadany.

Komentarz został ukrytyrozwiń
pilot
  • pilot
  • 18.06.2012 14:41

Przestańcie pierdzielić, zawiódł sprzęt i kolega nie miał szans na unikniecie kraksy, że jest dobry to udało mu się jedynie rozbić a nie zabić bo tak się by to zwykle skończyło.
Bez przesady z tą doskonałością, chyba że zestawi się z szybowcami grubo sprzed wojny. Tu by zresztą nie pomogła. W lotnictwie zwykle to co nowe ma większą szansę się rozbić bo nie sprawdzone. Niemniej wypadki się zdarzają.

Komentarz został ukrytyrozwiń
aero
  • aero
  • 18.06.2012 11:57

Akurat Pan AR powinien wiedzieć, że GAWRON jest nie tylko dobrym samolotem, ale wręcz rewelacyjnym. Dodam, że minimalna jego prędkość ( tzw. prędkość przeciągnięcia) oscyluje w granicach 60 km/ godzinę, a jego doskonałość aerodynamiczna jest lepsza od niejednego szybowca, bo ma tak wielką powierzchnię nośną skrzydeł. Pilota nie znam i nie wypowiadam się o jego kwalifikacjach, ale proceder unikania szkoleń w Polsce jest ogólnie znany i tragiczne skutki niestety także. Bardzo proszę Pana AR pisać ad rem a nie ad personam, bo nikt tu nie ma na celu nikogo obrażać.

Komentarz został ukrytyrozwiń
AR
  • AR
  • 18.06.2012 09:21

po co komentować coś o czym się nie ma pojęcia? prawda jest taka że do dupy był samolot, chłopak jest bardzo dobrym pilotem i przeszedł bardzo dobre szkolenie. Było by dobrze żeby wypowiadali się ludzie którzy mają jakies pojęcie o sprawie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wiek samolotu nie ma tu nic do rzeczy. Kilka lat temu mój znajomy ucząc się pilotażu w podwarszawskiej szkole byłby miał wypadek gdy zaraz po starcie we wcale nie starej Cessnie pękły 2 cylindry. Cudem udało im się wylądować.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 17.06.2012 15:11

stare są i nie zawsze dobrze serwisowane. Kupują je amatorzy za grosze i zabijają się. Szkolą się w Słowacji bo tam taniej i łatwiej zdać egzamin

Komentarz został ukrytyrozwiń

A co jest nie tak z Gawronami?

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 17.06.2012 13:48

Jakie szkolenie i maszyny, takie latanie

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.