Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

946 miejsce

Specyficzne podejście sieci Play do terminów

Terminowe opłacanie rachunków to podstawa. Ale żeby było to możliwe, potrzebne są informacje o tym ile i do kiedy należy zapłacić. Sieć telefonii komórkowej Play ma specyficzne podejście do terminów.

Mam w sieci komórkowej Play abonament internetowy. Dobre rozwiązanie. I mam konto w internecie, na którym mogę sobie sprawdzać ile mi z tego pakietu danych jeszcze zostało do wykorzystania, moje płatności i wiele innych. Kilka dni temu z zaskoczeniem stwierdziłam, że mam podaną sumę do zapłaty, ale rachunku w skrzynce pocztowej brak. Nie pierwszy raz taka sytuacja się zdarzyła, więc grzecznie czekałam na list.

No i się doczekałam, wczoraj. To ważne 5 listopada. Otworzyłam kopertę. Rachunek taki sam jak zawsze jednak coś przykuło moją uwagę. Komunikat na dole kartki „Informujemy, że od 1 listopada 2012 P4 Sp. Z o.o. operator sieci Play na podstawie art.481 kodeksu cywilnego oraz Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. Z o.o., rozpocznie naliczanie odsetek od zaległych odsetek od zaległych płatności w wysokości ustawowej za każdy dzień opóźnienia, poczynając od dnia następującego po dniu, w którym upłyną termin płatności”.

Pomyślałam, w sumie mają rację. Ale jednocześnie spojrzałam, kiedy upływa termin zapłaty. O zgrozo 5 listopada. I już wiem, że mogą sobie naliczać karne odsetki, bo nie dam rady zapłacić w terminie. Może gdybym mieszkała w dużym mieście to jest to możliwe. Ale nie, gdy poczta w skrzynkach pojawia się po południu.

Sprawdziłam datę nadania na stemplu na kopercie 30 października czyli nadawca założył, że w ciągu 7 dni (nie uwzględniając czy to dni robocze czy nie) dojdzie rachunek i abonent zapłaci sumę należności. Patrząc na pracę Poczty Polskiej i świadomość, że są dni wolne jest to nierealne.

I się zastanawiam czy aby nie jest to celowe działanie? Może ktoś tu chce zarobić? A może to tylko przeoczenie i rutyna? Nie wiem, ale czuję niesmak… Poprosiłam o odniesienie się do sprawy rzecznika prasowego tej dużej sieci.

A to odpowiedz sieci na moje pytania:

"Bardzo chętnie chciałbym dokładnie zbadać Pani przypadek. Rzeczywiście ta przesyłka powinna zostać wysłana wcześniej. Może mi Pani wysłać numer umowy? Bardzo proszę.

Nie chcę nic złego powiedzieć o naszej szanownej Poczcie, ale jeżeli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości, to gorąco polecam e-faktury. Korzysta z nich mnóstwo klientów w naszej sieci. To bardzo wygodne rozwiązanie. Co do Pani faktury i faktur czytelników, to proszę się nie martwić. Wiemy, że nie wszyscy są punktualni, zatem zawsze przymykamy oko na kilkudniowe spóźnienie. Nasza cierpliwość ma jednak swoje granice. Proszę nie odkładać płacenia faktur w nieskończoność. Przypomnę, że PLAY przez ponad 5 lat nie pobierał opłat za nieterminowe opłacanie rachunków. Niestety są klienci, którzy bardzo to wykorzystywali i musieliśmy to zmienić. Pozdrawiam,
Marcin Gruszka"

Od Autorki: W artykule nie chodziło o krytykowanie kogokolwiek a wyjaśnienie sytuacji. Myślę, że odpowiedź operatora to czyni.
Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.