Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

132256 miejsce

Sport i elegancja w jednym

Czy wielu z was widziało nowe BMW serii 5 na ulicach naszego kraju? Ja miałem zaszczyt przyjrzeć się nowemu dziecku tego koncernu.

Idąc ostatnio ulicami mojego osiedla, pośród zaparkowanych samochodów dostrzegłem prawdziwą perełkę. Było to najnowszej generacji BMW serii 5. Oczywiście różni się ono od modelu koncepcyjnego, ale naprawdę robi wrażanie. Była to wersja sedan, są jeszcze odmiany kombi oraz GT. Ta ostatnia wersja nadwoziowa jest to nowe zastosowanie otwierania klapy bagażnika za pomocą tzw. Twin door, czyli możemy otworzyć pokrywę razem z szybą, lub jak w klasycznym sedanie.

Obejrzałem samochód bardzo dokładnie. Model, który widziałem został idealnie spasowany. Ciemne nadwozie, a środek wykończony beżową skórą. Zegary nadal pozostają w klasycznym dla BMW stylu, co mi się bardzo podoba, 5 stała na 20 calowych aluminiowych obręczach, które doskonale pasują do kształtu nowego modelu. F10 było wyposażone m.in. w xenony, parktronic, nawigację, klimatyzację, a także szyberdach. Przechodząc do tyłu auta najbardziej zwróciłem uwagę na emblemat, a mianowicie 530d. Ta wersja silnikowa to dobry wybór dla osób, które cenią sobie doskonałe osiągi, a zarazem umiarkowany apetyt na paliwo. W tym przypadku auto napędza 3 litrowy silnik wysokoprężny rzędowy sześciocylindrowy. Według danych producenta samochód zadowala się średnio 6,3 l/100km oleju napędowego, a do setki rozpędza się w 6 s.
Jest to doskonałe połączenie sportu i elegancji w jednym.

Dlaczego powstało BMW 5 GT? Według mnie tworząc nowy model inżynierowie z BMW chcieli dotrzeć do szerszego grona odbiorców, dla których liczy się dostęp do przestrzeni bagażowej. Jednak i tak BMW generalnie jest przeznaczone dla osób, dla których liczy się frajda z jazdy, a także doskonała trakcja i niesamowite osiągi.

Nie ukrywając jestem fanem poprzedniego modelu tej serii. E60 urzekło mnie od pierwszego
momentu, gdy je zobaczyłem. Z nowym modelem już tak nie było. Być może dlatego, że pierwsze zdjęcia pokazywały wersję GT… Niestety dla mnie ta wersja nie pasuje do BMW. Nadal jestem za klasycznym sedanem. Także gdybym miał do wydania około 230 tysięcy złoty, na pewno kupił bym dokładnie taką wersję z 3 litrowym dieselem pod maską.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.