Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

47654 miejsce

Sportowy e-marketing klubów piłkarskich

Gdy kilka tygodni temu "Puls Biznesu" opublikował ranking klubowych stron internetowych okazało się, że kluby liczące się zarówno pod względem sportowym, jak i marketingowym nie żałują pieniędzy na wydatki związane z rozwojem w sieci.

 / Fot. screenPierwsze miejsce w rankingu odnotowała oficjalna witryna Widzewa Łódź. Tuż za nią uplasowała się strona Zagłębia Lubin, niedawnego mistrza Polski walczącego o rychły powrót do piłkarskiej elity. Ostatnie miejsce na podium przyznano kieleckiej Koronie, boleśnie zranionej konsekwencjami karnej degradacji (tuż po wyroku z klubu odszedł Krzysztof Klicki właściciel Kolporter SA i główny sponsor). Za wielką trójką znalazły się wszystkie inne kluby pierwszej ligi. Gdyby w jednym zdaniu podsumować wyniki rankingu, można powiedzieć, że odzwierciedla on pozycję zespołów z ligowej tabeli.

Strony liderów pierwszej ligi urzekły nowoczesnym wyglądem, dużą ilością multimediów i informacji. Mimo wielu plusów tych stron rodzi się pytanie - czy oficjalny serwis klubowy może podjąć rękawice w rywalizacji z ogólnotematycznymi portalami, czy też serwisami sportowymi? Dziś, przy obecnym poziomie funkcjonalności i zaawansowania na pewno nie. Ale mając na uwadze trend personalizacji, w kierunku której rozwija się sieć - wszystko jest możliwe.

Zainteresowanie, sympatię lub miłość do futbolu przejawia większość Polaków. Najpopularniejsze kluby w Polsce cieszą się sympatią nawet kilku milionów obywateli. Gdyby więc wykorzystać ten potencjał, to za pomocą odpowiednich narzędzi e-marketingowych można byłoby stworzyć niezwykle cenną i lojalną społeczność.

Z wiadomych względów nie byłaby to społeczność o skali jaką prezentują obecnie giganci polskiego internetu allegro.pl czy nasza-klasa.pl, ale i tak stanowiłaby niezwykłą siłę, której funkcjonowanie właściwie zmonetyzowane byłoby w stanie przynieść przyzwoite przychody do klubu sportowego. Odpowiednie wykorzystanie specyfiki grupy docelowej, jaką stanowią kibice piłkarscy emocjonalnie związani ze swoim klubem rodzi znakomite możliwości do zastosowania nowoczesnych metod e-marketingu.

Mimo gwałtownie rosnącego rynku reklamy online specjaliści wciąż szukają rozwiązania, które byłoby w stanie w pełni wykorzystać potencjał jaki daje sieć. Niedługo może sie okazać, że możliwości jakie dają serwisy klubowe stanowią złoty środek dla budżetów reklamowych zarówno tych małych jak i tych znacznie większych pochodzących wprost z domów mediowych.

Silne powiązania na linii kibice - klub dają mocny grunt do właściwego targetowania kampanii reklamowych. Głównie do tzw. targetowania behawioralnego umożliwiającego wyświetlanie tych reklam, których użytkownik w danej chwili potrzebuje.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

No, tak jak Seweryn napisał, coś mi się nie widzi, że to ranking wszystkich klubów. Raczej niemożliwe.

No i w zajawce jest błąd.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Chwila chwila, jedno pytanie. To był ranking stron wszystkich klubów czy tylko pierwszoligowych? Wydaje mi się, że to drugie, ale z początku tekstu w żaden sposób to nie wynika...

Od czasu do czasu odwiedzam strony ekstraklasy i tam też czołówka trzyma się mocno w sieci. Lech chyba najlepiej wykorzystuje potencjał. Serwis Wisły też prezentuje się bardzo profesjonalnie. Pozostałe raczej nie rzucają na kolana. Nietypowa sytuacja jest z Legią, której oficjalny serwis jest o wiele gorszy niż fanowski Legia.com.pl.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.