Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

17737 miejsce

Sposób na wiosenne przesilenie

Nadchodzi wiosna, przyroda budzi się do życia, dni są dłuższe, promienie słoneczne coraz śmielsze. Czas się wyrwać z zimowego snu, tylko jak to zrobić, gdy zamiast radości i energii czujemy osłabienie i smutek?

http://tapety.pc.pl/tapeta/WIOSNA_24-6322.html / Fot. tapety.pc.plBilans ostatnich miesięcy to: kilkanaście tygodni oglądania samych pesymistycznych prognoz pogody, kilkadziesiąt dni skrupulatnego ukrywania ciała pod warstwami ciepłej odzieży, setki godzin spędzonych przy sztucznym świetle, w zamkniętych pomieszczeniach. Efekt? Zmęczenie, niedotlenienie, rozkojarzenie, dolegliwości bólowe, a nawet depresja, czyli słynne przesilenie wiosenne. Jak z nim walczyć?


Zdrowa dieta
Wiosną większość z nas myśli o zrzuceniu zbędnych kilogramów i przechodzi na restrykcyjną dietę. Tymczasem to właśnie teraz, po zimie (załóżmy, ze lada dzień faktycznie się skończy), powinniśmy zadbać o odpowiednią ilość witamin i minerałów w naszej diecie. Najbardziej wartościowe są te naturalne, zawarte w sezonowych oraz mrożonych(!) warzywach, owocach. Okazuje się, że nowalijki, na które wiele moich koleżanek przerzuca się wczesną wiosną, wcale nie są takie zdrowe.

Sport
O tym, że sport to zdrowie, wie każdy. Nie muszą to być jednak od razu intensywne, wyczerpujące treningi na siłowni ani długodystansowe maratony. Wystarczy spacer, tylko nie po centrum handlowym, a w parku czy lesie, weekendowa wycieczka rowerowa z rodziną lub ćwiczenia rozciągające i odprężające, które ja osobiście lubię najbardziej, takie jak joga, pilates.

Relaks
Forma odpoczynku dowolna, może to być dobra książka, wyjście do kina, wspomniana wcześniej joga, coraz bardziej modne zabiegi SPA czy weekendowy wypad w góry lub nad morze. Można też połączyć te przyjemności. W zeszłym roku moi rodzice byli w Gdańsku, mieszkali w Novotelu nad samym morzem. W ciągu dnia zwiedzali miasto lub uprawiali nordic walking na plaży. Jak padało, chodzili na basen i saunę. Nie mówiąc o tym, że mama w końcu nie musiała gotować!

Sen
Co prawda, piszę o wybudzaniu, ale nie można też zapominać o odpowiedniej ilości snu, najlepiej w dobrze wywietrzonym, nieprzegrzanym pomieszczeniu. Osobiście preferuję temperaturę 20°C, ale znam osoby (w tym mojego tatę:)), które obniżają ją do 17°C i właściwie nigdy nie chorują. Należy też wystrzegać się picia kawy, coli i innych napojów zawierających kofeinę w godzinach wieczornych. W ogóle lepiej je ograniczać i zastępować niegazowaną wodą. Tylko tutaj znowu uwaga, bo najbardziej popularne są wody źródlane, a dużo zdrowiej pić naturalne mineralne, bogate w wapń i magnez.

Mój plan
Skoro już wiemy, co należy zrobić, czas wcielić plan w życie. Każdy może opracować swój własny. Ja zamierzam jeść więcej pełnowartościowych posiłków, chodzić na spacery, oczywiście ćwiczyć jogę, a w najbliższy długi weekend wyjechać ze znajomymi w góry. Tylko tam na pewno nie mam co liczyć na odpowiednią ilość snu:) A jaki jest Wasz sposób na walkę z wiosennym przesileniem?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.