Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

14700 miejsce

Sposoby na sen. Fakty i mity

  • Źródło: Artykuł sponsorowany
  • Data dodania: 2016-02-15 11:13

Nerwy, stresujące wydarzenia w ciągu dnia, niepokój o to, co wydarzy się jutro czy nawet zwykłe zmęczenie – to tylko kilka z czynników, które nie pozwalają nam zasnąć. Jak sobie z tym radzić? Każdy z nas słyszał na pewno o różnych sposobach na zaśnięcie. Które warto stosować, a które odniosą wręcz przeciwny skutek? Poznaj fakty i mity związane ze snem. Dowiedz się co robić i czego unikać, aby spokojnie zapaść w sen i obudzić się wyspanym.

 / Fot. shutterstockFAKT: Odpowiednia temperatura i oświetlenie sypialni pomoże ci zasnąć

Sprawdź, jaka temperatura panuje w twojej sypialni. Przyjmuje się, że powinna być ok 3 stopnie niższa niż w pomieszczeniach dziennych. Jeśli masz problemy z zaśnięciem, może to oznaczać, że jest ci po prostu za ciepło. Przed udaniem się do łóżka zakręć kaloryfery lub wyreguluj klimatyzację. Zadbaj też o to, aby w sypialni było ciemno. Zasłoń zasłony lub rolety. Nasz organizm jest tak zaprogramowany, że brak światła powoduje senność, a światło – pobudzenie. W chłodniejszym i ciemniejszym pomieszczeniu o wiele szybciej zapadniesz w sen.

MIT: Aby szybko zasnąć, dobrze jest wypić wieczorem alkohol

Czy alkohol może pomóc nam zasnąć? Okazuje się, że odpowiedź na to pytanie wcale nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. Owszem, wieczorny drink może ułatwić ci zaśnięcie. Jednak nie będzie to zdrowy, pełnowartościowy sen. Przede wszystkim może powodować przebudzanie się w trakcie nocy. Może też sprawić, że obudzisz się wcześnie rano i nie będziesz mógł zasnąć. Innymi słowy: wieczorna lampka wina pomoże ci szybko zasnąć, ale spowoduje też, że twój sen będzie krótszy.

FAKT: Wygodny materac ułatwia zasypianie

Materac jest elementem sypialni, w który zawsze warto inwestować. Dobrej jakości materac stanowi najlepszą profilaktykę problemów z kręgosłupem oraz zaburzeń snu. Na odpowiednio dobranym materacu będzie Ci wygodnie w każdej pozycji. Dzięki temu, nie będziesz przewracać się z boku na bok, szukając dla siebie odpowiedniego ułożenia ciała. Unikniesz zatem niepotrzebnego rozbudzania się, zdenerwowania i napięcia mięśni. To wszystko sprawi, że szybciej zaśniesz i nie będziesz budzić się w nocy. Wysokiej jakości wygodne materace znajdziecie tutaj

MIT: Najlepiej można się wyspać na starym łóżku

Czy to prawda, że stara, ulubiona wersalka jest najlepszym miejscem do spania? Niestety nie. Żywot materacy jest krótki. Materac przeciętnej jakości po kilku latach należy wymienić. W przeciwnym razie może on bardzo utrudniać i zakłócać nasz sen. Wgniecenia, odkształcenia i trzeszczące sprężyny nie będą ułatwiać nam zasypiania. Chociaż nie zdajemy sobie z tego sprawy, podczas snu na starych łóżkach częściej przewracamy się z boku na bok. Nasze ciało w ten sposób nieświadomie szuka sobie wygodnej pozycji. Z tego powodu nasz sen jest płytszy, a zasypianie utrudnione.

FAKT: Wietrzenie sypialni poprawia jakość snu

Wietrzenie sypialni jest niezbędne zarówno rano, jak i wieczorem. Świeże powietrze pomoże nam zasnąć i utrzymać w świeżości naszą pościel. Najlepszy sposób wietrzenia to otwarcie szeroko okien lub balkonu na około pięć minut. Jeśli zostawiamy uchylone okna, pomieszczenie nie wietrzy się wystarczająco efektywnie. W dodatku może to powodować wychładzanie się pokoju, co także nie jest korzystne.

MIT: Intensywna aromaterapia sposobem na sen

Kilka kropel olejku lawendowego lub woreczek z lawendy umieszczony pod poduszką to sposoby na sen, które znały już nasze babcie. Aromaterapia stosowana z umiarem rzeczywiście może pomagać w zasypianiu. Uważajmy jednak, aby nie przesadzić. Zbyt intensywny zapach może działać drażniąco, nawet jeśli stosujemy najlepszej jakości naturalne olejki. Podobnie, należy uważać na stosowanie zbyt dużych ilości aromatyzowanych płynów zmiękczających do prania pościeli. Sypialnia powinna być przede wszystkim świeża. Zapach może być jedynie dodatkiem.

FAKT: Na dobry sen, należy zjeść lekki, pożywny posiłek

Kolacja jest ważna – reguluje metabolizm i zapewnia dobry sen. Wiele dyskutuje się o tym, kiedy powinno się ją jeść. Najczęściej mówi się, że optymalna godzina na kolację to osiemnasta. Jest to jednak duże i błędne uproszczenie. Kolację należy zjeść ok 3 godzin przed snem. Postaraj się, aby twój ostatni posiłek był bogaty w białko. Unikaj dużych ilości węglowodanów, szczególnie jeśli jesteś na diecie odchudzającej. Owoce wcale nie są dobrym pomysłem na ostatni posiłek w ciągu dnia. Unikaj też mocnej herbaty i napoi zawierających kofeinę.

MIT: Bez kolacji będziesz lepiej spać

Wieczorne jedzenie tuczy? Lepiej śpi się z pustym żołądkiem? To mity. Każdego dnia powinniśmy jeść pięć posiłków i pomijanie choćby jednego może zaburzać i spowalniać nasz metabolizm. Jeśli rezygnujesz z kolacji, możesz czuć głód i rozdrażnienie, które z kolei utrudni ci zasypianie. Istnieje też ryzyko, że obudzi cię głód. Jest to szczególnie niebezpieczne, gdy masz tendencje do jedzenia w nocy.


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.