Facebook Google+ Twitter

Spóźnił się twój pociąg? Należy ci się odszkodowanie

Od stycznia 2010 roku polscy pasażerowie są objęci prawem do odszkodowania za spóźniony pociąg, ale zarazem wykluczeni z tych przepisów do czerwca 2011 r. Powód? PKP nie ma pieniędzy na odszkodowania.

 / Fot. Łukasz Gdak/Wiadomości24Od roku pasażerowie Unii Europejskiej objęci są prawem do odszkodowania za spóźniony pociąg. Niestety, polscy podróżni wyłączeni są z tego przepisu aż do czerwca przyszłego roku. Przyczyną są pieniądze, których PKP nie ma, by zwracać pasażerom koszty zakupu biletów.

3 grudnia 2009 roku wydane przez Unię Europejska rozporządzenie wprowadziło tzw. trzeci pakiet kolejowy. Oznacza to, że jeśli pociąg spóźni się nie więcej niż dwie godziny, to pasażerowi należy się zwrot 25 proc. ceny biletu. Jeśli opóźnienie będzie większe, to przewoźnik zobowiązany jest do wypłacenia podróżnemu 50 proc. wartości biletu. Jednak polskie koleje nie przejęły się powyższymi przepisami i zdecydowały, że nie stać ich na zwroty pieniędzy pasażerom. Wniosek PKP poparł resort infrastruktury, a sejm przyjął nowelizacje ustawy o transporcie kolejowym. Tym samym PKP  / Fot. Łukasz Gdak/Wiadomości24uchroniło się przed lawiną odszkodowań.

Od czerwca 2011 roku, osoby korzystające z usług PKP będą mogły składać wnioski o odszkodowanie za spóźniony pociąg. Według przepisów, kupując bilet zawieramy umowę z przewoźnikiem. Wszelkie nieprawidłowości są zatem podstawą do złożenia reklamacji.

Każda reklamacja podlegać będzie indywidualnemu rozpatrzeniu. Wniosek reklamacyjny można będzie złożyć w kasie biletowej lub w oddziale Przewozów Regionalnych. Odpowiedź powinniśmy otrzymać w terminie nie dłuższym niż 30 dni od złożenia reklamacji. Gdy podróżny nie dostanie odszkodowania, będzie mógł skarżyć się do Urzędu Transportu Kolejowego. Wówczas do skargi trzeba będzie dołączyć kopię biletu, pismo nieuwzględnionej reklamacji oraz odpowiedź od przewoźnika.


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

http://boli.blog.pl/komentarze/index.php?nid=15173897

Komentarz został ukrytyrozwiń

Robercie, zapomniałeś co to jest PKP? Nie wiesz co oznacza określenie "Państwo w Państwie"? Celowo napisałem to określenie z wielkiej litery!
Gabrysiu, wolę nie mieć takiego pretekstu do odszkodowania...

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Według przepisów, kupując bilet zawieramy umowę z przewoźnikiem", rozumiem że według obecnie obowiązujących przepisów. Tylko jak to się ma, do roku 2011 i co pasażera obchodzi, że PKP nie ma pieniędzy na odszkodowania. W państwie demokratycznym, kapitalistycznym, jednolite prawo powinno obejmować wszystkich, bez wyjątku. Firma, która nie radzi sobie na rynku, po prostu upada.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.