Facebook Google+ Twitter

Sprostowanie Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2012-07-11 19:59

W odpowiedzi na artykuł na temat warunków panujących na szkoleniu ECDL w Nadliwiu, organizowanym przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną TWP w ramach projektu "Przedsiębiorcza Uczelnia", otrzymaliśmy sprostowanie które publikujemy poniżej.

Warszawa 11 lipca 2012 r.

Szanowni Państwo,

W związku z negatywnym odbiorem niektórych kwestii związanych z pobytem uczestników zorganizowanym w ramach projektu „Przedsiębiorcza Uczelnia” w partnerstwie z Fundacją Apostolstwa Eucharystycznego dla Dzieci Niepełnosprawnych „Dzieci- Dzieciom” w Nadliwiu (FAEDD) na kursie Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych, pragniemy odnieść się do poruszonych zagadnień. W trakcie kursu, w dniu 25 kwietnia 2012 r. w siedzibie FAEDD przebywał pracownik biura Projektu. Nie dotarły do niego żadne uwagi uczestników, skargi czy też sygnały świadczące o niezadowoleniu. W czasie trwania zajęć pojawiło się jedynie pytanie o możliwości rezygnacji ze spotkań z psychologiem. W reakcji na zgłoszenie zaleciliśmy Fundacji bieżące monitorowanie problemu.

Podkreślamy, że uczestnicy kursu na bieżąco otrzymują ankiety ewaluacyjne, w których mają możliwość anonimowego zgłoszenia wszelkich uwag oraz oceny kursu i jego organizacji. Wypełniane na bieżąco ankiety dają nam oraz FAEDD możliwość wprowadzenia odpowiednich zmian oraz reakcji na zaistniałe problemy tak, by wszyscy byli w pełni usatysfakcjonowani. Zgłaszanie skarg na długo po zakończeniu kursu daje jedynie możliwość wprowadzenia niezbędnych udoskonaleń dopiero w kolejnych edycjach, jeśli takowe są planowane.
Pragniemy poinformować, że Fundacja FAEDD, która w naszym projekcie pełni rolę Partnera, posiada wszelkie niezbędne uprawnienia do organizowania noclegów oraz zapewnienia posiłków podczas kursów ECDL (Sanepid, pełna dokumentacja Głównego Urzędu Nadzoru Budownalego).

Podczas spotkania z przedstawicielami FAEDD ustaliliśmy również, że w czasie kursu i pobytu w siedzibie Fundacji, każdy uczestnik zobligowany jest do dbania we własnym zakresie o porządek w pokoju. Wynika to z faktu, iż FAEDD nie dysponuje osobami zatrudnionymi, jako osoby sprzątające. Uczestnictwo w nabożeństwach odprawianych regularnie w ciągu dnia, dla uczestników kursu nie było obowiązkowe. Jedyną trudność stanowić mogło uruchomienie schodołazu podczas trwania mszy św. Próbą rozwiązania tej sytuacji było wcześniejsze ustalenie z uczestnikami o konieczności każdorazowego informowania na 15 minut przed nabożeństwem o chęci skorzystania ze schodołazu, tak by nie przeszkadzać później zgromadzonym wiernym podczas mszy św.

Zarówno odnośnie zarzutów, co do warunków zamieszkania jak również w przypadku zajęć z wykorzystania urządzeń multimedialnych i tworzenia Internetowej Telewizji Niepełnosprawnych (ITN) od 2008r. i dotychczas zrealizowanych przez nas sześciu edycji, do Biura Projektu nie wpłynęła żadna skarga dotycząca realizacji kursów w partnerstwie z FAEDD. W przeświadczeniu o dobrej organizacji zajęć utwierdziły nas wideo -podziękowania nagrane przez kilka grup biorących udział w kursie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Szkolne sprawy są niewiarygodnie skomplikowane. Zamieszczenie takiego sprostowania to odważny krok. Wszak profesjonalny nauczyciel czy pedagog, żurnalista czy dziennikarz odczuwa i bez tego całe mnóstwo dyskomfortu (poczucie wymuszonego pomówienia, lęki przed dekoncentracją i inne, które bardzo często wynikają z niepowodzeń osobistych, konfliktowej sytuacji w rodzinie etc.). Cieszy zatem rola jaką spełniają przy tym media ogniskując istotę problemu dorozumiewanej odpowiedzialności deliktowej.

Komentarz został ukrytyrozwiń
nauczyciel
  • nauczyciel
  • 11.07.2012 21:53

''Nie dotarły do niego żadne uwagi uczestników, skargi czy też sygnały świadczące o niezadowoleniu. '' - jak to? ukazał się artykuł, wiec skargi są. A W24 chyba jakoś słabo go eksponowało...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Szanowna Pani Renata Kowalska
p.o. koordynatorki projektu „Przedsiębiorcza Uczelnia”
Nie rozumiem p.o. gdyż projekt ten nie dopuszcza takiej formuły, co powinno być przedmiotem weryfikacji przy jego rozliczeniu. Nie chcę odnosić się do poszczególnych zarzutów autorek artykułu. Oprócz bardzo subiektywnych ocen jest kilka, niestety zmarginalizowanych przez autorki a będących zarzutami merytorycznymi. Jakość płyt, przerost treści ubocznych nad merytorycznymi. ECDL Core to sześć modułów, które muszą-jeżeli chce się uzyskać certyfikat,zostać zakończone egzaminem. Stare komputery, wadliwe CD prowokują do zadania pytania o posiadane atesty itp., itd. o certfikację obiektu.
Ponadto w odpowiedzi pisze pani:
...Podkreślamy, że uczestnicy kursu na bieżąco otrzymują ankiety ewaluacyjne, w których mają możliwość anonimowego zgłoszenia wszelkich uwag oraz oceny kursu i jego organizacji. ... Kpina, czy liczenie na nieświadomość czytelnika? Ankieta ewaluacyjna nie zawiera możliwości tak dogłębnej oceny jak przedstawiły autorki.
...Zarówno odnośnie zarzutów, co do warunków zamieszkania jak również w przypadku zajęć z wykorzystania urządzeń multimedialnych i tworzenia Internetowej Telewizji Niepełnosprawnych (ITN) od 2008r. i dotychczas zrealizowanych przez nas sześciu edycj.... Sześciu przez 4 lata, 48 miesięcy, 208 tygodni.
...W przeświadczeniu o dobrej organizacji zajęć utwierdziły nas wideo -podziękowania nagrane przez kilka grup biorących udział w kursie....Chętnie zweryfikowałbym tę informację. Bardzo proszę autora odpowiedzi o materiał z danymi teleadresowymi dziękczyńców. Pefs jest przecież w pani posiadaniu. Interesujące byłyby również informacje na temat współczynnika zdawalności i uzyskanego certyfikatu w stosunku do całej grupy beneficjentek.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.