Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

126930 miejsce

Sprzedawco uważaj na agenta

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-07-19 12:08

Rozpoczął się II etap kampanii "Młoda Warszawa bez %". W warszawskich sklepach już pojawili się "agenci specjalni" czyli młodo wyglądające osoby próbujące kupić alkohol. Ich zadaniem będzie sprawdzenie, czy sprzedawca spyta się o dowód tożsamości.

To drugi etap 10 edycji kampanii "Młoda Warszawa bez %" - cieszącej się olbrzymim zainteresowaniem mediów akcji, której celem jest ograniczenie spożycia alkoholu przez nieletnich oraz edukacja publiczna na rzecz świadomości społecznej w tej kwestii.

Badanie mystery shopping prowadzone jest we wszystkich punktach sprzedaży alkoholu, które uczestniczą w akcji na: Woli, Ochocie, Pradze Południe i we Włochach. Pozwoli ono na wytypowanie tych punktów sprzedaży, co do których zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że ich właściciele i pracujący w nich sprzedawcy nie wykazują się należytą czujnością wobec młodo wyglądających klientów. Zgodnie z prawem, sklepy będą kontrolowane przez osoby pełnoletnie, wyglądające na młodsze niż są w rzeczywistości.

Pierwsza tura badania zostanie przeprowadzona we wszystkich punktach sprzedaży alkoholu, w drugiej zostaną poddane tylko te punkty, w których sprzedawcy nie zachowali należytej ostrożności podczas pierwszej tury i wykazali chęć sprzedaży alkoholu osobie wyglądającej na nieletnią.

Punkty, w których sprzedawcy dwukrotnie naruszą prawo, zostaną wpisane na specjalną listę, przekazaną następnie władzom dzielnicy oraz do Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy (Biura Działalności Gospodarczej i Zezwoleń, Biura Polityki Społecznej), Komendy Stołecznej Policji, Straży Miejskiej, Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Dzielnicowych Zespołów Rozwiązywania problemów Alkoholowych oraz Wojewódzkiego Oddziału Inspekcji Handlowej.

Przed badaniem sprzedawcy zostali poinformowani o kampanii i o tym, że ich sklep może zostać skontrolowany.

O kampanii



Kampania "Lato bez %"
po raz pierwszy została zrealizowana w warszawskiej dzielnicy Ursynów w 2000 roku. W latach 2001- 2003 akcja ewoluowała i zmieniła swój charakter z lokalnej na ogólnopolską. W 2004 roku dzięki otwarciu internetowego centrum zgłoszeń kampania "Lato bez %" objęła swoim działaniem cały kraj. Jej celem jest ograniczenie spożycia alkoholu przez nieletnich oraz edukacja publiczna na rzecz świadomości społecznej w tej kwestii.





Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.