Facebook Google+ Twitter

Sprzedaż w dobie digitalizacji

Internet całkowicie zmienił relacje między producentami a konsumentami. W sieci to potencjalny odbiorca decyduje o wszystkim, zmuszając marketerów do bardziej intensywnej pracy. Takie wnioski płyną z konferencji "Digital Day 2008".

Zdjęcie z innego artykułu z wiadomości24.pl / Fot. Komputer / Fot. M. WróbelInternet wpływa obecnie na wszystkie sfery naszego życia. Miliony ludzi na całym świecie korzystają z niego każdego dnia. Dzięki niezliczonej ilości różnorodnych produktów oferowanych w formie cyfrowej, liczba osób korzystających z tego medium stale wzrasta.

Rozwój technologiczny i bogactwo oferty internetu spowodowało, że ludzie korzystają z coraz większej ilości jego produktów. Wraz z tym zmienia się sposób spędzania wolnych chwil. Ludzie korzystają z różnych produktów w formie cyfrowej: od rozrywkowych portali jak YouTube.com, przez informacyjne (gazeta.pl, onet.pl, tvn24.pl, Wiadomości24.pl), aż po społeczno-towarzyskie jak Grono.net.

Wraz z postępującą zmianą stylu życia i dłuższym czasem spędzanym w internecie, następuje metamorfoza działań na rynku biznesowym. Producenci chcąc dotrzeć ze swoimi produktami do konsumentów muszą przenosić swoje działania promocyjne w cyfrowy świat. - Dzisiaj sukces w biznesie zależy od tego, jak dotrzemy do konsumenta - mówi Beata Mońka, dyrektor generalny Young&Rubicam Brands. Za przykład dobrej kampanii reklamowej uważa jedną z najgłośniejszych i najbardziej komentowanych reklam w Wielkiej Brytanii firmy Cadbury, a także reklamę firmy Danio.

Od czasów, gdy zaczęła się rozwijać koncepcja marketingu w 1960 roku bardzo wiele się zmieniło. Dziś nie wystarczy już tylko stworzyć promocyjny przekaz, ale trzeba dotrzeć z nim do konsumenta. - Digitalizacja (cyfryzacja- przyp.red.) mediów wymusza na marketerach inne działania porozumiewawcze - mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek z Google - dziś to personalizacja charakteryzuje nowe sposoby komunikacji z konsumentem - dodaje. Oznacza to, że marketerzy zamiast przekazów kierowanych do wszystkich, tworzą reklamy tworzone dla konkretnej grupy osób.

Przenoszenie przekazu reklamowego do internetu zmienia istniejące dotychczas relacje między producentem a konsumentem. W przestrzeni cyfrowej to konsument ma inicjatywę. Reklamodawcom coraz trudniej wpłynąć na kupujących. - To konsumenci są dziś bardziej potrzebni producentom - mówi Simon Silvester, ekspert w dziedzinie marketingu internetowego. Jednocześnie przełom technologiczny w internecie daje możliwość skierowania odpowiedniego przekazu do z góry określonego konsumenta.

Digitalizacja ma także znaczenie w świecie nauki. W internecie zamieszczane są prace naukowe oraz zbiory biblioteczne. - Digitalizacja jest sposobem zabezpieczenia i utrwalenia informacji - mówi Włodzimierz Daszewski adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliotekoznawczych. Z tego punktu widzenia internet stanowi nową formę gromadzenia wiedzy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.