Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12615 miejsce

Stare lokomotywy PKP Intercity idealne dla Przewozów Regionalnych

Za prawie 6 milionów złotych, Przewozy Regionalne chcą kupić od PKP Intercity sześć starych, mocno zużytych lokomotyw. Na transakcję musi się jeszcze zgodzić Minister Infrastruktury.

Pociąg PKP Intercity ciągnięty przez lokomotywę EU07 / Fot. Krzysztof KalkowskiNa początku sierpnia spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na sprzedaż 6 nieprzydatnych w eksploatacji lokomotyw serii EU07 i EP07. Wszystkie sprzedawane egzemplarze zostały wyprodukowane w latach 1969 - 72, a PKP Intercity sprzedaje je z powodu "wysokiego stopnia zużycia".

Lokomotywa, która dla jednego przewoźnika nie nadaje się do użytku, bardzo dobrze ma sprawdzać się u konkurenta. Przewozy Regionalne przystąpiły do przetargu i za każdą z lokomotyw zaproponowały 960 tys. zł. Teraz na sprzedaż musi zgodę wyrazić Minister Infrastruktury. Jeżeli Cezary Grabarczyk zgodę podpisze, to za kilka tygodni lokomotywy poddane zostaną modernizacji. W połowie przyszłego roku będą mogły wyjechać na tory i pociągnąć składy Przewozów Regionalnych.

Czy ponad czterdziestoletnie lokomotywy będą dobrze służyć nowemu właścicielowi? - Prawidłowo wykonane, utrzymywane i naprawiane lokomotywy elektryczne są pojazdami wyjątkowo żywotnymi. Czterdziestoletnie elektrowozy nie są na kolei żadną sensacją (w Polsce, ich średni wiek to ok. 28 lat), a bezpiecznie eksploatowane mogą być nawet pojazdy starsze. Inna rzecz, czy będą wystarczające pod względem prędkości i niezawodności. Kompleksowe modernizacje starszych lokomotyw, są więc jak najbardziej uzasadnione - mówi dla W24 Piotr Rydzyński, ekspert kolejowy z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Większość lokomotyw elektrycznych, które aktualnie ciągną pociągi samorządowego przewoźnika jest wynajęta, głównie od PKP Cargo. Spółka ma problemy finansowe i nie stać jej na zakup nowych jednostek trakcyjnych, a tych ciągle PR brakuje. - Nowo budowane, bądź kompleksowo zmodernizowane lokomotywy elektryczne, są na pewno potrzebne zarówno Przewozom Regionalnym, jak i innym przewoźnikom pasażerskim. Kolej przyciągnie pasażerów z dróg, jeżeli zagwarantuje konkurencyjne prędkości podróży, punktualność i bardzo wysokie bezpieczeństwo ruchu. Warunkiem koniecznym spełnienia tych wymagań, jest m.in. posiadanie odpowiednio wydajnych i niezawodnych pojazdów trakcyjnych, w tym lokomotyw - zauważa dla W24 Piotr Rydzyński.

EU07 to seria uniwersalnych lokomotyw elektrycznych polskiej produkcji na licencji angielskiej. Natomiast lokomotywy z serii EP07 są przebudowanymi egzemplarzami lokomotyw EU07, przystosowanymi do prowadzenia ruchu pasażerskiego.

Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu

Do Wiadomości24 możesz dodać własny tekst, wideo lub zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Generalnie, tabor kolejowy projektowany jest na bardzo długą eksploatację.Np. jeszcze do niedawna w berlińskiej Szybkiej Kolei Miejskiej S-Bahn jezdziły składy wyprodukowane przed II wojną lub zaraz po.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli te służą po dzień dzisiejszy link to może i te ponad czterdziestoletnie lokomotywy będą dobrze służyć nowemu właścicielowi.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ważne, że nie idą na złom skoro mogą jeszcze służyć!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.