Facebook Google+ Twitter

Stereotypowe reklamy

Na temat reklam i wizerunku kobiety w nich przedstawionym, powiedziano już wiele. Wciąż jednak możemy się przekonać, że to zbyt mało.

Dziś na temat wizerunku kobiet i mężczyzn powstają nie tylko artykuły prasowe, ale i naukowe. Wyniki badań przedstawiają socjologowie, psychologowie oraz PR-owcy. Wydawałoby się, że skoro wskazano już błędnie utwierdzane schematy, można spodziewać się, że stereotypy wkrótce znikną z telewizyjnych, radiowych i prasowych reklam. Sprawa wydaje się być jednak trochę bardziej skomplikowana, bo większość z nas (przynajmniej na początku) byłaby zdziwiona, oglądając reklamę, w której mężczyzna pierze ubrania lub zmywa naczynia. I choć nie dziwią nas już reklamy, w których gotuje mężczyzna (wpływ programów kulinarnych, w których mężczyźni okazują się wspaniałymi kucharzami), dużo jeszcze przed nami do zrobienia.

Ostatnio moją uwagę przykuła reklama pewnego produktu, w której piękna blondynka (mam nadzieję, że kolor włosów nie ma tu nic do znaczenia) dzwoni do „swojego mężczyzny”, prosząc go o pozwolenie na zakup sukienki. Mężczyzna „łaskawie” wyraża zgodę. Naprawdę tak dzisiaj wygląda podział ról w związkach? Jest on aż tak mechaniczny? I nie mam tu na myśli tylko kobiet, również mężczyzna został ukazany w tej reklamie przedmiotowo: jako maszynka do robienia pieniędzy. Kiedy on pracuje, ona bezmyślnie wydaje zarobione przez niego pieniądze.

W czasach, kiedy nawet w polityce (nieudolnie, ale jednak) próbuje się wyrównać role kobiet i mężczyzn, reklamy wciąż pozostają w tyle, utwierdzając w zakurzonych i nudnych postawach.

Czytaj więcej -->

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.