Facebook Google+ Twitter

Stołeczne metro w budowie. II linią pojedziemy za trzy lata

Centralny odcinek drugiej linii warszawskiego metra ma zostać otwarty pod koniec października 2013 roku. Od dzisiaj Wiadomości24pl przyglądać się będą postępom na placu budowy.

Stacja metra Słodowiec / Fot. GNU Free Documentation License/Jacek ModrzejewskiNa początek niedobra wiadomość: włosko-turecko-polskie konsorcjum, które buduje metro, nie zdąży zakończyć prac przed Euro 2012. Realizatorzy pocieszają, że na czas piłkarskiego turnieju, kiedy Warszawa będzie oblegana przez turystów, budowane stacje zostaną "przysypane". Tak więc paraliżu nie będzie.

Jak informuje strona internetowa Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, centralny odcinek metra, budowany za oszałamiającą kwotę ponad 4,1 mld złotych przez firmy: Astaldi, Gulermak oraz PBDIM, ma liczyć siedem stacji.

Proponowane nazwy


Rondo Daszyńskiego - wzdłuż ulicy Prostej, po zachodniej stronie ronda Daszyńskiego.

Rondo ONZ - pod wspomnianym rondem, wzdłuż ulicy Prostej i Świętokrzyskiej.

Świętokrzyska - zlokalizowana pod skrzyżowaniem Świętokrzyskiej z Marszałkowską, tak aby umożliwić przesiadkę do I linii metra.

Nowy Świat - stacja położona wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, pomiędzy ulicami Czackiego i Nowy Świat.

Powiśle - pomiędzy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie a Nabrzeżem Wiślanym - pod tunelem Wisłostrady i u wylotu ulicy Tamka.

Stadion - stacja położona będzie w pobliżu dworca PKP i PKS, pod ulicą Zamojskiego, tak aby skutecznie integrować się z kompleksem Stadionu Narodowego.

Dworzec Wileński - końcowa stacja centralnej części drugiej "nitki" metra zlokalizowana będzie pod ulicą Targową, pomiędzy Białostocką i aleją Solidarności.

Prace pod nadzorem archeologa


Obecnie, prace przy budowie metra muszą być prowadzone pod nadzorem... archeologa. Wszystko za sprawą odkopanych przedwojennych budynków, na które robotnicy natrafili 30. września. "Zanim firma weszła na plac budowy, nasi eksperci z Polski, Włoch i Turcji przeanalizowali wszystkie świadectwa historyczne, dotyczące tego rejonu. Mamy wszystko pod kontrolą" uspokaja rzecznik prasowy wykonawcy, Mateusz Witczyński w rozmowie z reporterem TVN Warszawa. Włoska firma ma doświadczenie w budowaniu na obszarach archeologicznych. "Najlepszy przykład to budowa linii C w starożytnej części Rzymu. W ziemi był cały przekrój świadectw cywilizacyjnych" tłumaczy Witczyński.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Jeszcze trochę poczekamy; ale cierpliwości, będzie nam łatwiej przemieszczać się. Bardzo potrzebna taka wygodna sieć połączeń.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.