Facebook Google+ Twitter

Straciłeś bagaż w czasie podróży? Sprawdź, co zrobić

Zniszczony lub zagubiony w czasie podróży bagaż to koszmar każdego turysty. Niestety, przytrafia się to dosyć często. Dowiedz się, co robić po utracie bagażu i jak skutecznie ubiegać się o odszkodowanie.

Zgubiłeś bagaż w trakcie podróży? Sprawdź, co zrobić. / Fot. mfindJak informuje Akademia mfind, w trakcie 1000 przewozów lotniczych średnio 3 walizki zostają zgubione a 6 zniszczonych. Może więc to spotkać każdego podróżującego. O czym należy pamiętać i jakie kroki wykonać, aby mieć pewność, że odszkodowanie trafi w nasze ręce?

Sposób działania zależy przede wszystkim od tego, jakim środkiem transportu poruszał się poszkodowany. W przypadku utraty bagażu w czasie podróży samolotem, podróżny powinien zgłosić się do Biura Rzeczy Znalezionych, wypełnić formularz zgłoszenia nieprawidłowości PIR i złożyć reklamację u przewoźnika w terminie 21 dni od zagubienia bagażu.

Co ciekawe, w trakcie czekania na bagaż, podróżny może zakupić najpotrzebniejsze przedmioty na koszt linii lotniczych.

Jak wysokie może być odszkodowanie? Maksymalnie za zgubiony bagaż pasażer może dostać 1300 euro. Na podstawie Konwencji Warszawskiej, poszkodowanemu przysługują 33 dol. za każdy kilogram bagażu.

Więcej o tym, co robić po utracie bagażu w innych środkach transportu i jak ubiegać się o odszkodowanie, przeczytasz w artykule Akademii mfind. Znajdziesz tam również infografikę, którą powinieneś mieć przy sobie w trakcie podróży.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Bardzo dziękuję za informacje i pozdrawiam. Problem nieraz polega na tym, że przewoźnik nie wydaje pokwitowań.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zgodnie z artykułem Akademii mfind: "Przewoźnicy inni niż linie lotnicze najczęściej nie ponoszą odpowiedzialności za zagubiony bagaż i uprzedzają o tym swoich pasażerów przed podróżą. Wyjątkiem jest sytuacja, w której bagaż został umieszczony w specjalnie do tego przeznaczonym przez przewoźnika miejscu za pokwitowaniem albo utrata bagażu nastąpiła z winy przewoźnika. Zaginięcie powierzonej własności należy zgłosić bezzwłocznie do firmy transportowej. Wycena bagażu odbywa się na podstawie dostarczonej przez właściciela dokumentacji poświadczającej wartość zaginionych sprzętów."

Komentarz został ukrytyrozwiń

A w przypadku linii autobusowych?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.