Facebook Google+ Twitter

Strony internetowe banków niedostępne dla niepełnosprawnych

Strony internetowe większości polskich banków nie są dostępne dla osób niepełnosprawnych. Z trzynastu stron, przebadanych przez Widzialnych jedynie dwie otrzymały oceny dobre a aż cztery oceny niedostateczne.

logo projektu Widzialni - strony internetowe bez barier / Fot. Agencja IArtW testach uczestniczyły osoby niepełnosprawne z różnymi rodzajami dysfunkcji. Osoby niewidome pracowały z wykorzystaniem programów czytających, osoby niedowidzące programów powiększających, osoby głuche sprawdzały serwisy pod kątem zrozumienia treści.

Wszyscy testujący mieli do wykonania kilka zadań, do których należało m.in. odnalezienie infolinii banku, adresu placówki, aktualnych kursów walut. Sprawdzano również opisy tytułów podstron, prawidłowe opisanie linków i zastosowanie nagłówków.

Najwięcej trudności sprawiały formularze logowania do systemów bankowych, w których pola były nieprawidłowo opisane. Dużą trudnością dla osób niedowidzących był niewystarczający kontrast pomiędzy tłem serwisu a jego treścią. Pomimo zastosowania dużego powiększenia nie były one w stanie odnaleźć wielu treści.

W ocenie niepełnosprawnych żaden z badanych serwisów nie zasługiwał na ocenę bardzo dobrą a jedynie dwa otrzymały oceny dobre. Wśród nich znalazły się ING Bank i Alior Bank. Oceny niedostateczne otrzymały: Kredyt Bank, Noble Bank, Citi Bank, Euro Bank.

Oceny jakie wystawili Widzialni (http://www.widzialni.eu) dla wszystkich badanych serwisów banków:

ING Bank Śląski - ocena dobra
Alior Bank - ocena dobra

GETIN Bank - ocena dostateczna
PKO Bank Polski - ocena dostateczna
LUKAS Bank - ocena dostateczna
MultiBank - ocena dostateczna
Bank BPH - ocena dostateczna
Bank PEKAO - ocena dostateczna
Millennium Bank - ocena dostateczna -

Kredyt Bank - ocena niedostateczna +
Noble Bank - ocena niedostateczna
Citi Handlowy - ocena niedostateczna
Eurobank - ocena niedostateczna

Więcej informacji na http://www.widzialni.eu

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Osoby głuche od urodzenia mają w wielu wypadkach problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego. Powodem jest różnica pomiędzy językiem miganym a językiem polskim. Wiele zwrotów jest nieprzetłumaczalnych np. zwrot "wilczy głód" może być niezrozumiały. Podobnie sprawa wygląda z językiem urzędniczym, który często jest niezrozumiały nawet dla osób bez dysfunkcji.
Pod względem "kolorystyki" a dokładnie mówiąc kontrastu, serwisy sprawdzały osoby niedowidzące korzystając z programów powiększających. Szkoda Panie Piomay, że tak poważne problemy sprowadzasz Pan do poziomu ciekawostki przyrodniczej. No coż ... jeszcze duuużo pracy edukacyjnej przed Widzialnymi :) pozdrawiam

Komentarz został ukrytyrozwiń

cytat: "osoby głuche sprawdzały serwisy pod kątem zrozumienia treści. "

Ze co ? A osoby bez nóg sprawdzały serwis pod względem kolorystki ? Jaka różnica jest w korzystaniu z internetowych usług bankowych osoby pełnosprawnej a osoby głuchej ? Dla mnie to zdanie przekresla całe "testy" a materiał jest jedynie ciekawostką przyrodniczą - niczym co można traktować poważnie. Świat zwariował ...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.