Facebook Google+ Twitter

Sukces Google+ nie będzie mierzony tylko ilością użytkowników

Pozornie wydawać by się mogło, że Google+ osiągnie sukces wówczas, gdy uda mu się pozyskać, liczoną w setkach milionów, rzeszę użytkowników. Nie jest to jednak aż tak proste. Kluczem do rozwiązania zagadki jest tu słowo integracja.

 / Fot. Rafał Gdak/W24Gdy pobierałem dziś z AppStore aktualizację do programu fotograficznego Hipstamatic, zwróciłem uwagę, że jedną z jego nowych funkcji, jest możliwość eksportowania zrobionych zdjęć bezpośrednio do Facebooka. Kilkanaście spośród ponad 80 aplikacji, które zainstalowałem w smartfonie, umożliwia integrację z tym serwisem społecznościowym. Jest tak choćby w Reederze, czyli czytniku RSS-ów, Instagramie, czy aplikacji stacji AntyRadio. Co to oznacza w praktyce? Łatwość dzielenia się swoją "twórczością" czy zainteresowaniami.

Google pracuje nad "socjalizacją" swoich usług. To jednak nie wystarczy, by osiągnąć sukces porównywalny do Facebooka, bo po pierwsze nie każdy z nich korzysta, a po drugie aplikacje firm trzecich zyskują coraz większą popularność (np. Instagram ma ponad 4 mln użytkowników). Oczywiście wraz z rozrastaniem się Google+, pojawią się narzędzia dla developerów, które umożliwią implementowanie eksportu do niego. Można jednak odnieść wrażenie, że taktyka firmy z Mountain View polegać będzie przede wszystkim na dodaniu funkcji społecznościowych do własnych produktów. Przykładem może być Photovine, czyli googlowski odpowiednik aplikacji fotograficznej Instagram. Co prawda jeszcze wiemy niewiele na temat tego produktu, niemniej z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy założyć, że umożliwi on eksport zdjęć do G+ lub Picasy (co w praktyce na jedno wychodzi).

Czytaj dalszą część tekstu w serwisie Technologie Wiadomości24

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.