Facebook Google+ Twitter

Światowa konferencja Uniwersytetów Dziecięcych w Ankarze

W ostatnim tygodniu listopada 2011 roku, w Ankarze odbyła się światowa konferencja uniwersytetów dziecięcych.

 / Fot. Jolanta RóżowskaKonferencja pod tytułem „From Providence to Evidence - Governance and Strategic Development of SiS Activities for Children and Young People in the Context of Change - Zarządzanie i rozwój strategiczny zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w kontekście zmian”, została zorganizowana m.in. przez EUCU.NET europejską sieć uniwersytetów dziecięcych i stała się forum poświęconym aktywnej roli dzieci i młodzieży w przemianach w dziedzinie edukacji, oświaty i szkolnictwa wyższego zachodzących w społeczeństwach zjednoczonej Europy.

W konferencji uczestniczyło 150 osób z całego świata (głównie z Europy) i byli to organizatorzy uniwersytetów dziecięcych, politycy oraz naukowcy. Polskę reprezentowało 7 przedstawicieli uniwersytetów dziecięcych z Katowic,  / Fot. Jolanta RóżowskaKrakowa, Wrocławia, Łodzi i Olsztyna i Chrzanowa. Nasza obecność miała szczególne znaczenie w kontekście niezwykle dynamicznego rozwoju idei uniwersytetów dziecięcych w Polsce, która coraz częściej jest postrzegana nie tylko w Europie ale i poza nią jako wzór dobrych praktyk w tej dziedzinie.

W trakcie 4 dniowej konferencji jej uczestnicy wysłuchali kilkunastu zajmujących wykładów oraz wzięli udział w licznych warsztatch i dyskusjach. Wystąpił m.in. Joost van IERSEL z Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego organu doradczego Unii Europejskiej, który przedstawił referat na temat roli młodych ludzi w planach Europy na rok 2020 oraz Rodiger KLEIN z Europejskiej Federacji Narodowych Akademii Nauk, który omówił zmieniającą się funkcję Narodowych Akademi Nauk w kontekście promocji nauki i edukacji wśród dzieci i młodzieży.

Polacy również mieli swój wkład w program konferencji. Prof. dr hab. Anna KARWIŃSKA z Uniwersytetu Dzieci Ekonomicznego w Krakowie była autorką jednej z prezentowanych prac. W swoim wykładzie zobrazowała treści poznawcze zawarte w rysunkach dzieci oraz ich funkcję jako źródło badań socjologicznych. Natomiast, dr Jerzy JAROSZ z Uniwersytetu Dzieci Śląskiego w Katowicach był reprezentantem Polski podczas dyskusji panelowej na temat różnic w modelach uniwersytetów dzieci w poszczególnych państwach.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.