Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

2657 miejsce

Szczecin zaprzepaścił szansę na przedłużenie Trasy Nadodrzańskiej

Zabudowa drugiej strony ul. Ludowej, uniemożliwia ewentualną budowę dwupasmowej trasy do Polic, tj. poszerzenia ulicy Ludowej do dwóch pasów w każdą stronę, plus tramwaj.

Zabudowa drugiej strony ul. Ludowej, zablokowała przedłużenie Trasy Nadodrzańskiej / Fot. Zdzisław Sadowski13 grudnia 2011 r Sąd Rejonowy w Szczecinie-Centrum ogłosił upadłość Stoczni Szczecińskiej Nowej. Majątek stoczni podzielono i wystawiono na sprzedaż a pracowników zwolniono. W wyniku kolejnej licytacji najważniejsze składniki nieruchomości Stoczni Szczecińskiej wylicytowało Towarzystwo Finansowe „Silesia”. Sporą cześć terenów przy ul. Ludowej zakupił Zakład Usług Inżynieryjno-Budowlanych J.Rosiek & D.Sobczyński ze Szczecina.

Zakład Usług Inżynieryjno-Budowlanych J.Rosiek & D.Sobczyński ze Szczecina, specjalizował się dotychczas głównie w robotach brukarskich oraz zagospodarowywaniu parków. Po zakupieniu terenów stoczniowych, zakład rozszerzył swoją działalność na usługi handlowe i hotelowe. Na części działki wzniesiono dyskont dla sieci Biedronka, a obok zaczęto budowę trzygwiazdkowego hotelu.

W wypadku hotelu inwestorzy zapowiadają, że obiekt nie będzie należał do żadnej sieci hotelowej i będzie zarządzany samodzielnie. Za fundament budynku posłużyły mury schronu z czasów II wojny światowej. Na nim powstaje czterokondygnacyjny budynek. Będzie miał 107 pokoi. Głównie jedno i dwuosobowych. Będzie też kilka trzyosobowych i osiem apartamentów.

W budynku zaprojektowano także restaurację o powierzchni 250 m kw., dwie duże sale konferencyjne i kilka mniejszych. Hotel będzie miał w ofercie organizację szkoleń i konferencji. W sąsiedztwie będzie parking na ok. 200 samochodów. Ponieważ budynek powstaje na terenie dawnej niemieckiej stoczni "Vulcan", inwestorzy chcą mu nadać nazwę „Vulcan”. Otwarcie hotelu ma nastąpić w III kwartale przyszłego roku.

Niefortunna zabudowa ul. Ludowej / Fot. Zdziślaw SadowskiI wszystko byłoby świetnie (tylko przyklasnąć), gdyby ta budowa nie zablokowała szansy na przedłużenie Trasy Nadodrzańskiej do Polic. Niestety, zabudowa drugiej strony ul. Ludowej (na której powstaje budowany hotel), uniemożliwia ewentualną budowę dwupasmowej trasy do Polic, tj. poszerzenie ulicy Ludowej do dwóch pasów w każdą stronę, plus tramwaj.

Chociaż zarząd Szczecina ma dalekosiężne (do 2050 r) plany i projekty rozwoju i rozbudowy Szczecina: „Floating Garden 2050” (co kilka lat za grube pieniądze uaktualniane), to jego urzędnicy przespali możliwość wykupu od syndyka terenów stoczniowych, pod budowę dwupasmowej trasy do Polic (przedłużenie Trasy Nadodrzańskiej), tak niezbędnej dla infrastruktury komunikacyjnej Szczecina.

Mało tego, zarząd miasta Szczecina w swojej indolencji posunął się tak daleko, że wydał zgodę na zabudowanie drugiej strony ulicy Ludowej i zablokowanie już na stale możliwości przedłużenia Trasy Nadodrzańskiej. I chociaż za planowanie: projekt „Floatin Garden 2050” zarząd miasta był nagradzany, jednak za pilnowanie bieżących spraw niezbędnych dla miasta, już niekoniecznie zasługuje na pochwały.



Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

W projekcie Floating Garden 2050, przedłużenie Trasy Nadodrzańskiej nie było ujęte?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.