Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

27658 miejsce

Szczeciński Szybki Tramwaj, szybko zawodzi

Zgodnie z lipcową uchwałą szczecińskiej Rady miasta w dniach 29 i 30 sierpnia na liniach obsługiwanych przez Szczeciński Szybki Tramwaj, tj. 2, 8 i dodatkowo 7 nie trzeba będzie kasować biletów

Trasa Lini nr 8, od ul Wyszyńskiego do ul. Turkusowej jako SST / Fot. Grzegorz SadowskiMedia w Szczecinie wieściły, że dzień 17 i 29 sierpnia 2015 r., zapisze się w historii Szczecina. I rzeczywiście 17 sierpnia pierwszy skład próbny przejechał po trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (Wyszyńskiego - Turkusowa) i przekroczył Regalicę. Kolejny skład niskopodłogowy przejechał trasę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju następnego dnia, przeprowadzono też próbę szybkościową.

Jedziemy Swingiem / Fot. Grzegorz SadowskiPierwsze koncepcje połączenia prawobrzeża Szczecina z centrum powstały w latach 70-tych ubiegłego wieku. Koncepcje zaczęły nabierać kształtu w 1976 r, gdy WPKM zleciło wykonanie koncepcji trasy tramwajowej łączącej Basen Górniczy z Klęskowem. Na kolejny przełom trzeba było czekać do 1994 r., kiedy to Szczeciński Szybki Tramwaj trafił do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Jednak do 2003 r. udało się zrealizować tylko most nad Regalicą (Most Pionierów). na którym wytyczono pas dla SST.

Dojechaliśmy na początek trasy SST na ul. Wyszyńskiego / Fot. Grzegorz SadowskiDopiero w 2012m r pojawiła się szansa na unijne dofinansowanie i ogłoszono przetarg na budowę pierwszego etapu linii SST. Prace budowlane zaczęły się w w2013 r na pierwszym odcinku SST od Basenu Górniczego do pośredniej pętli Turkusowa, a później kolejno na odcinku Basen Górniczy - Wyszyńskiego. Czy i kiedy rozpocznie się budowa kolejnego nowego odcinka trasy SST, nie wiadomo. Trzeba czekać na kolejne dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Dojechaliśmy na Basen Górniczy i wysiadka. / Fot. Grzegorz SadowskiI rzeczywiście 29 sierpnia tak jak wieściły media zapisał się w historii Szczecina, bo rozpoczęły się regularne kursy SST z pasażerami. Podniesiony na duchu uchwałą szczecińskiej Rady Miasta o darmowych przejazdach tramwajami SST w dniu 29 sierpnia w samo południe, wybrałem się na Cmentarz Centralny na grób rodziców, aby potem spod cmentarza przejechać trasą SST do pętli na Turkusowej. Nasza 8-ka do ul. Wyszyńskiego jechała normalnie, bez widocznych przyspieszeń.

Czekamy na Basenie na usuniecie awarii i czekamy! / Fot. Grzegorz SadowskiOd Wyszyńskiego (początek trasy SST), nasz zapełniony pasażerami skład ruszył trochę żwawiej (bo wszystkie przystanki są na żądanie), jednak nie na długo, bo na Basenie Górniczym zakończył trasę. Byliśmy wściekli, bo chcieliśmy zrobić fotoreportaż z przejazdu, więc czekaliśmy na Basenie Górniczym na usuniecie usterek na trasie, najpierw do 13:10, później do 13:30 i gdy okazało się że przerwa w kursowaniu przedłuży się do 14:00, nie wytrzymaliśmy i wróciliśmy do domu.

Na Basenie Górniczym zbudowano estetyczne perony na końcowe przystanki autobusowe / Fot. Grzegorz SadowskiRazem z nami wracało wielu zawiedzionych pasażerów, którzy wybrali się podobnie jak my, aby przejechać po raz pierwszy (historycznie) nową trasą SST. Niestety 29 sierpnia zapisze się w historii Szczecina i SST szybką awarią i nieprzejezdnością trasy SST. Ale co tam, wybierzemy się ponownie 30 sierpnia, aby przejechać trasą SST, może już tym razem bez awarii.


Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Okazuje się, że tory popękały też w Łodzi na nowo oddanej trasie. Widocznie kupili w ramach oszczędności, te same szajsowate tory w austriackiej hucie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Klątwa Willi Gruneberga dalej działa, teraz okazało się, że trzeba poprawić większość spawów szyn na torach.

Komentarz został ukrytyrozwiń

A przede wszystkim zawiodła informacja na ul. Turkusowej. Brak tablicy świetlnej z odjazdami składów 2 i 8. A ponieważ składy 2 i 8 odjeżdżają z osobnych peronów, pasażerowie biegają tunelem miedzy peronami, bo nie wiadomo który tramwaj odjedzie pierwszy. Żenada!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nie do końca. W miejscu gdzie dawniej stała Willa Gruneberga, musi zahamować. Dlaczego, przeczytaj w moim artykule: "Klątwa Willi Gruneberga".

Komentarz został ukrytyrozwiń

Miałem okazje przejechać się Szczecińskim Szybkim Tramwajem, już po usunięciu pierwszych awarii. Sama przyjemność.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.