Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

5010 miejsce

Szukasz pracy? Musisz się „sprzedać”!

Dzisiaj standardowe Curriculum Vitae nie gwarantuje sukcesu. Kandydaci uzbrojeni w oryginalność i pomysłowość startują w walce o stanowiska. Próbują zwrócić na siebie uwagę, wśród tłumu aplikujących nie jest to łatwe.

Trzeba się wyróżnić


Sposoby na zainteresowanie swoim CV przybierają coraz wymyślniejsze formy. W pewnej restauracji, w tym celu kandydat zamienił menu. W podmienionej formie zawierało jego dane, oraz uzasadnienie dlaczego właśnie on powinien zostać przyjęty do pracy. Wpadł na pomysł ponieważ wiedział, że
restauracje często odwiedza szef firmy w której chciał się zatrudnić. W swój plan wtajemniczył obsługę restauracji, która w odpowiedniej chwili użyła podmienionej karty dań.

Joshua Persky nie załamał się po stracie pracy. Postanowił zdobyć ją w nietypowy sposób. Przez kilka dni spacerował po nowojorskiej Park Avenue z przewieszoną przez szyję planszą z napisem „Doświadczony absolwent Massachusetts Institute of Technology szuka pracy”. Dzięki niekonwencjonalnej formie zyskał przychylność mediów (udzielał wywiadów m.in. telewizjom Fox i MSNBC). Założył także osobistego bloga. Dzięki swej pomysłowości zdobył pracę w firmie księgowej Weiser LLP.

Godny naśladowania jest też pomysł młodego architekta. Zamiast papierowego CV przesłał do firmy tajemnicze pudełko. Zawierało ono model domu, który zaprojektował. W każdym oknie zapisał swoje dotychczasowe osiągnięcia. Jego pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.

Czasem sami pracodawcy liczą na pomysłowość kandydatów, tak było w przypadku Gazety Wyborczej. Ogłaszając ogólnopolski konkurs pt ”Daj się zepsuć” na stanowisko redaktora kulturalnego w Katowicach. Jednym z punktów rekrutacji było nagranie dwuminutowego filmu podczas którego kandydat miał się „sprzedać”. Poniżej przykład mojego filmiku. Dzięki wymaganiom Gazety Wyborczej mogłam nie tylko sprawdzić umiejętność kreatywnego zaprezentowania swoich atutów (zdobyłam 2 miejsce), ale także zabawną formą CV wywołałam uśmiech wśród znajomych.

Kreatywność kandydatów nie kończy się na powyższych przykładach. Do pracodawców trafiają wyjątkowe CV np. w formie puzzli, komiksów, poematów, można spotkać nawet z CV w butelkach stylizowanych na te od rozbitków z bezludnej wyspy.

Czy takie CV to sposób dla ciebie?


Kreatywność to podstawowy atut osób starających się o pracę w reklamie, handlu, marketingu i mediach. Warto więc zostać zapamiętanym, tym bardziej, że o każde atrakcyjne stanowisko pracy ubiega się często kilkadziesiąt, a nawet kilkaset osób. Często pracodawca ma problem z zapoznaniem się z
wszystkimi aplikacjami, a co dopiero z zapamiętaniem kandydatów. Inaczej sytuacja wygląda z osobami aplikującymi na stanowiska administracyjne, księgowe czy bankowe. Pracodawca może nie mieć czasu na składanie podania przygotowanego w formie puzzli.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Justyna Masternak
  • Justyna Masternak
  • 29.08.2011 13:13

Żyjemy w takich czasach, że o pracę trzeba walczyć. Na różne sposoby.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Cieszę się, że przypadł do gustu ;-) Nie zepsuły, ja grzeczna jestem ;-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Świetny film. Media szybko Cię zepsuły :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.