Zaloguj

Zarejestruj się

Zaloguj przez Facebook

Wiadomości24 > Cywilizacja > Społeczeństwo > Szwajcarski rząd chce zalegalizować kazirodztwo

Pozycja materiału w rankingach:

28977 miejsce

Dział: Społeczeństwo

Ocena: 35pkt

Oceń:

Szwajcarski rząd chce zalegalizować kazirodztwo


Szwajcaria jest jednym z najbardziej tolerancyjnych krajów w Europie. Zalegalizowana jest tam aborcja, eutanazja oraz związki homoseksualne. Czy do tej listy dołączy zniesienie zakazu kazirodztwa?

Szwajcarski rząd rozważa możliwość zniesienia zakazu związków seksualnych między krewnymi. Do tej pory były one zagrożone karą do trzech lat więzienia. Wyższa izba parlamentu przyjęła już jednak projekt ustawy o zdjęciu odpowiedzialności karnej z osób pełnoletnich należących do tej samej rodziny, które weszłyby w relacje seksualne za obopólną zgodą.

Inicjatorką projektu jest Simonetty Sommarugi - minister sprawiedliwości z ramienia Partii Socjaldemokratycznej. Uważa ona, że zakaz kazirodztwa "odbiera ludziom autonomię". Dodatkowo argumentuje to tym, że przepis ma poboczne znaczenie, gdyż w tej sprawie do sądu trafia tylko kilka skarg rocznie.

Inicjatywę poparli Zieloni, oburzeni są nią natomiast członkowie partii chrześcijańskich. Deputowana Chrześcijańskiej Partii Ludowej Barbara Schmid-Federer uważa, że propozycja rządu jest nie do przyjęcia, ponieważ każdy wie, że kazirodztwo jest złem. Jego nieliczne występowanie nie determinuje tego, że powinno się je zalegalizować. Zgadzają się z nią członkowie Ewangelickiej Partii Ludowej. "Morderstwo również jest rzadkie. Nikt jednak z tego powodu nie rozważa jego legalizacji" napisali w oficjalnym komunikacie.

Eksperci ds. prawa karnego popierają jednak zniesienie zakazu. Uważają, że przepisy są przestarzałe i niejasne. Do tego konstytucja gwarantuje autonomię w kształtowaniu życia osobistego, nawet jeśli to życie społeczeństwo uważa za niemoralne.

Prawdopodobne jest, że Szwajcarzy będą musieli wypowiedzieć się w tej kwestii w referendum. Do podobnej sytuacji doszło w 2005 r. kiedy to 58 proc. obywateli poparło legalizację związków homoseksualnych, a w 2002 r. aborcję.

Zobacz także:

Katarzyna Sątowicz OFFline profil autora

Autor: Katarzyna Sątowicz

Napisz do autora

Artykuły (63) Galerie (2) Średnia ocen (3.83)

Wiek: 22 | Miejscowość: Ząbki | Kraj: Polska

O mnie: studiuję politologię na Uniwersytecie Warszawskim

Ostatnie artykuły autora:

Pozycja autora w rankingach:

Komentarze: 22

Sortuj komentarze:

sum

sum 01.01.2011 23:01

Ocena: Ocena pozytywna 56 Ocena negatywna 50

Kontakt24, ''Pedofilia u zakonnic''.

Komentarz został ukrytyrozwiń

BARBARA Romer Kukulska 30.12.2010 11:04

Ocena: Ocena pozytywna 53 Ocena negatywna 46

Po raz ostatni zwracam uwagę, że Rzeczpospolita nie pisze "poboczny problem" ani też , że kazirodztwo jest złe. lecz pisze, że jest czymś złym. A to zasadnicza różnica. tak jak i problem marginalny, a nie poboczny.

Pozdrawiam. BRK. dbajmy o własne podwórko.

Komentarz został ukrytyrozwiń
alfa

alfa 30.12.2010 08:49

Ocena: Ocena pozytywna 39 Ocena negatywna 50

nie popieram kazioroctwa,jest to niemoralne

Komentarz został ukrytyrozwiń
joa

joa 30.12.2010 04:59

Ocena: Ocena pozytywna 91 Ocena negatywna 52

Skoro mieliśmy Adama i Ewę, jak 1-wszych rodziców, a oni dzieci. Czyli, my jako potomkowie zrodzeni jesteśmy ze związków kazirodczych.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Paweł

Paweł 30.12.2010 00:54

Ocena: Ocena pozytywna 47 Ocena negatywna 57

Równie dobrze mogę powiedzieć, że dlaczego nie zalegalizujemy morderstwa, przecież to nie moja wina, że jestem inny i nie mam sumienia, a zabijanie sprawia mi przyjemność.

Komentarz został ukrytyrozwiń
DK

DK 30.12.2010 00:11

Ocena: Ocena pozytywna 67 Ocena negatywna 100

,,Ty także masz prawo do własnej oceny,jak ja do swojej."- Powiedział człowiek który chce wsadzać do więzienia ludzi którzy mają inne zdanie.
Zależy mi po prostu aby każdy z nas pomyślał przez chwile: Kto dał mi prawo do oceniania ludzi którzy się kochają i nie robią nikomu krzywdy? Kto dał mi prawo wsadzać ich do wiezienia ponieważ są inni niż ja? odpowiedź jest prosta: nikt, nawet Bóg. Rozumie że każdy z nas uważa że jest to złe, ponieważ zostaliśmy tak wychowani, ale to nie daje nam prawa do niszczenia komuś życia.

A Pan/Pani Nie Złu gra najprostszymi zagraniami psychologicznymi. Najpierw powiązał kazirodztwo z pornografią, pedofilią później mówi o kradzieżach za chwile połączy to z terroryzmem i głodem na świecie by dać tematowi jak największą ilością negatywnych odczuć.Pokazuje siebie jako bezkompromisowego obrońcy dobra, choć zapewne każdy z nas wie że świat nie jest czarno-biały a ciemnoszary.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Nie złu

Nie złu 29.12.2010 23:02

Ocena: Ocena pozytywna 50 Ocena negatywna 41

"Pornografia sama w sobie nie jest zła, tylko to że dzieci maja do niej dostęp". To trochę jak:"jestem za,a nawet przeciw".Zdecyduj się.A tak naprawdę przemysł pornograficzny to ogromne pieniądze i sumienie z nimi przegrywa.Nie obwiniaj więc,proszę,rodziców,bo winna jest mamona.W sprawie kazirodztwa i pedofilii moja ocena jest jednoznaczna.To jest złe.Ktoś kiedyś powiedział,że żeby zostać kapitalistą,to pierwszy milion trzeba ukraść.Dla mnie każda kradzież jest zła.Jeśli mam coś kraść,to wolę tego nie mieć.Ale trudno byłoby mi tej osobie wytłumaczyć,że źle uczy.On sądzi,że nowe czasy kradzież usprawiedliwiają.Ty także masz prawo do własnej oceny,jak ja do swojej.Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń
DK

DK 29.12.2010 22:27

Ocena: Ocena pozytywna 52 Ocena negatywna 53

Możliwie że błędnie wywnioskowałem z twojej wypowiedzi że chciałbyś aby rozpowszechnianie pornografii było karalne?

Osobiście uważam że jest to całkowicie ograniczone myślenie. Pornografia sama w sobie nie jest zła, tylko to że dzieci maja do niej dostęp. Winna tego nie jest prawo, ani brak tabu ,a rodzice którzy udostępniają i nie kontrolują sposobu używania internetu przez dzieci. Twierdzę że trzeba jak najwięcej mówić o zagrożeniach jakie niesie ze sobą internet, edukować i tłumaczyć a w ostateczności karać rodziców.

Porównanie problemu z pedofilią jest całkowicie nietrafne. Pedofilia jest czymś niewyobrażalnie złym, ponieważ krzywdzi dzieci które nie potrafią rozróżnić dobra i zła oraz są całkowicie bezbronne. Co do kazirodztwa jest to świadomy wybór dwóch dorosłych i samodzielnych osób.

Kazirodztwo powinno być natomiast karalne gdy wchodzą w grę stosunki między rodzicem a dzieckiem, ponieważ dzieci są pod bezpośrednim wpływem rodzica od momentu urodzenia i mogą zostać podświadomie nakierowane na ten wybór.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Nie złu

Nie złu 29.12.2010 21:35

Ocena: Ocena pozytywna 51 Ocena negatywna 52

Kiedyś pornografia była tabu.Dziś każde dziecko ma do niej dostęp.Dobre to,czy złe? Teraz ktoś próbuje nas przekonać że stosunki seksualne między rodzicami a dziećmi,między rodzeństwem to nic złego.Może niedługo usłyszymy że pedofile są ofiarami nietolerancyjnego społeczeństwa? Proszę Was,nie pozwólcie na to! Mówcie głośno:NIE!

Komentarz został ukrytyrozwiń
DK

DK 29.12.2010 20:00

Ocena: Ocena pozytywna 68 Ocena negatywna 54

Pomysł jest dość kontrowersyjny, jednak należy brać pod uwagę prawo człowieka do samodecydowania o swoim losie. Osobiście popieram niemal każdą próbę liberalizacji prawa, które powinno dawać ludziom swobodę podejmowania decyzji, ale również ograniczać wpływ tych decyzji na resztę społeczeństwa. Jako że kazirodztwo nie ma negatywnego wpływu na społeczeństwo, nie powinno być karalne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

odśwież

Maksymalnie 4000 znaków. (możesz jeszcze wpisać: 4000)

Reklama

Najpopularniejsze

Reklama
Copyright 2012 Wiadomosci24.pl
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o.