Facebook Google+ Twitter

Szwecja: Dziennikarze ujawnili korupcję w Nord Stream

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-02-16 21:55

Szwedzcy dziennikarze ujawnili fakt kupowania przez konsorcjum Nord Stream przychylności wpływowych szwedzkich polityków i naukowców. Udowadniają też, że rosyjsko-niemiecka firma sponsoruje inwestycje w gminach, których władze występowały przeciwko budowie gazociągu.

Reportaż nadany na kanale TV 4 w programie "Kalla fakta" wstrząsnął opinią publiczną w Szwecji. Jego twórcy pokazali, jak konsorcjum Nord Stream dociera do ważnych osób, które będą miały wpływ na decyzję w sprawie budowy gazociągu po dnie Bałtyku. Na rzecz kontrowersyjnej rury lobbuje już trzech ważnych polityków różnych opcji. Wśród nich jest nawet przyjaciółka premiera Ulrica Schenström, która do niedawna była sekretarzem stanu.

Dzięki 65 mln koron, które wyłożył Nord Stream na budowę portu w miejscowości Slite na Gotlandii, władze samorządowe zrezygnowały z protestów, a wojewoda uczestniczył w happeningach zwolenników gazociągu. Inwestor obiecywał też władzom bałtyckiej wyspy pieniądze na projekty edukacyjne i kulturalne.

Nord Steram zaoferował też 5 mln koron stypendium profesorowi Kjellowi Larssonowi, którego wcześniejsze ekspertyzy wskazywały, że gazociąg może zagrażać morskim ptakom.

JS

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.