Facebook Google+ Twitter

Szybka kolej w Polsce najwcześniej w 2030 roku

Jak zapowiedział minister transportu Sławomir Nowak, linia kolejowa dużej prędkości z Warszawy do Poznania i Wrocławia nie powstanie przed 2030 rokiem.

Koszt inwestycji szacowany był na 20 mld zł, a jej budowa miała się zacząć w 2014 roku. / Fot. Leon Brocard, Creative Commons 2.0 http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Eurostar_train.jpg&filetimestamp=20060603073606 Według wcześniejszych zapewnień, linia taka miała być gotowa około 2020 roku. Na ten czas zdaniem ministra transportu są to "kosztowne marzenia" - podaje portal TVN24.pl Jak zapowiedział Sławomir Nowak, teraz musimy skupić się na modernizacji linii już istniejącej. Projekt nie zostaje skreślony, ale odłożony w czasie do realizacji.

Pierwsze wzmianki o powstaniu kolei dużych prędkości w Polsce pojawiły się w expose premiera Donalda Tuska sprzed czterech lat. Wstępnie został nawet zaproponowany przebieg trasy, która miałaby mieć kształt litery "Y" i wynosić około 470 kilometrów. Pociągi mogłyby jeździć z Warszawy do Łodzi, a później do Wrocławia lub Poznania z prędkością do 350 km/h.

Dzięki wprowadzeniu szybkiej kolei z Warszawy do Łodzi moglibyśmy dojechać w 35 minut. Czas podróży między Warszawą a Poznaniem skróciłby się do 1 godz. 35 minut, zaś między Warszawą a Wrocławiem do 1 godz. 40 minut. Koszt inwestycji szacowany był na 20 mld zł, a jej budowa miała się zacząć w 2014 roku.


Do Wiadomości24 możesz dodać własny tekst, wideo lub zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

suchy
  • suchy
  • 08.12.2011 12:46

Warszawka sobie może mieć szybką kolej, a co z połączeniem Śląska z Krakowem? Kiedy z Katowic do Krakowa (75 km) będzie można jeździć tanio (znaczy pociągiem) z w miarę przyzwoitą średnią prędkością, czyli chociażby 70 km/h dla pociągu pospiesznego? Obecnie obojętnie czy osobowy, czy ekspres, i tak jedzie średnio 40 km/h, bo są szkody górnicze. Będzie wstyd na Euro przed kibicami, jadącymi pociągami z Wrocławia na Ukrainę.

Komentarz został ukrytyrozwiń
tosh
  • tosh
  • 08.12.2011 05:19

Nie ze lepiej, tylko doskonale wiadomo ze obietnice nic nie kosztują. Lepiej naobiecywac i grać w piłe niż uruchomic polska gospodarkę. W japoni bez pomocy uni,firmami własnymi w rok odbudowano wszystkie autostrady. W polsce 80 prrocent srodkow idzie do niemiec w postaci platnosci za uslugi. Te autostrady i koleje sa dla mlodych naiwnych wyborców. A nie dla silnej polskiej gospodarki. No i dla niemcow by wyciagneli kase ze wspolnego

Komentarz został ukrytyrozwiń
folk
  • folk
  • 07.12.2011 22:51

W Polsce będą furmanki jeździły bo w projektach unii jest uczynić z Polski skansen . Będą dziane gostki z unii przyjeżdżać na ranczo się zrelaksować i zaszaleć przy polskim folklorze suto zakrapianym "palikotką".

Komentarz został ukrytyrozwiń

Lepiej późno, niż wcale?:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.