Facebook Google+ Twitter

Szykuje się komunikacyjne piekło w Warszawie

Od 15 marca w Warszawie, szykuje się prawdziwe piekło komunikacyjne. Remont trasy W-Z pociągnie za sobą zamknięcie mostu Śląsko-Dąbrowskiego i liczne zmiany w komunikacji miejskiej. Potrwać ma to wszystko aż do października.

Remont mostu Poniatowskiego przeżyliśmy w ubiegłym roku. / Fot. PAP/Radek PietruszkaWładze miasta obiecują, że 7-miesięczny remont jednego z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Warszawy, zaowocuje modernizacją torów tramwajowych, a także wodociągów, magistrali ciepłowniczej, oświetlenia, kabli energetycznych, gazociągów oraz nawierzchni ulic. Na pl. Bankowym oraz przy zoo mają powstać całkiem nowe przystanki z długimi wiatami. Poza tym ma zostać utworzony buspas w al. "Solidarności" od Towarowej do pl. Bankowego oraz na Radzymińskiej od Trockiej do już istniejącego pasa dla autobusów prowadzącego do Dworca Wileńskiego.Tyle z plusów.

Minusów na najbliższe pół roku jest wyjątkowo dużo. Kierowcom samochodów oraz pasażerom komunikacji miejskiej remont przyniesie liczne "niespodzianki" i utrudnienia. Przede wszystkim dla samochodów i tramwajów zostanie zamknięty most Śląsko-Dąbrowski.

- Tramwaje będą z Woli dojeżdżały do placu Bankowego. - mówi dla "Gazety Stołecznej" Tomasz Kunert, z biura koordynacji inwestycji i remontów. - Potem będą zawracały za Muzeum Niepodległości. To oznacza, że plac Bankowy straci połączenie tramwajowe z Dworcem Wileńskim.

Taki stan rzeczy ma trwać, jeżeli wszystko dobrze pójdzie, do 11 kwietnia. Co istotne, zmianie ulegną też trasy tramwajów i autobusów, które przez most nie przejeżdżają.

Most Śląsko-Dąbrowski i bazylika katedralna św. Michała i św. Floriana nocą. Widok z wieży kościoła św. Anny. / Fot. PAP/Tomasz GzellW ostatniej chwili urzędnicy podjęli decyzję, że będzie można bezpośrednio dojechać autobusem z pl. Bankowego do Dworca Wileńskiego. Jak informuje na swojej stronie ZTM "będzie wyglądało to następująco - autobus jadący od strony pl. Bankowego zjedzie Nowym Zjazdem na Wisłostradę, wjedzie "pod prąd" ul. Grodzką na most i dalej dojedzie do Dworca Wileńskiego. W kierunku przeciwnym - autobusy pojadą "pod prąd" Nowym Zjazdem, wjadą z powrotem na most Grodzką, a potem dojadą do pl. Bankowego.".

Jest to dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej, zła dla kierowców. Oznacza to, że po stronie Warszawy lewobrzeżnej, aleją Solidarności dojedziemy tylko do ulicy Bielańskiej, a od strony praskiej - do Dworca Wileńskiego.

W związku z remontem ZTM ma zamiar uruchomić wielką akcję informacyjną. W dniu rozpoczęcia remontu na ulicach mają się pojawić informatorzy ZTMu w odblaskowych kamizelkach, przewidziane są również spoty w telewizji oraz ulotki i plakaty.

Prace podzielono aż na 7 etapów i według pierwotnych założeń mają potrwać do października.

Trasa W-Z to jedna z pierwszych gigantycznych powojennych inwestycji komunistycznych władz. Jej budowa trwała trzy lata (1947-1949), a do użytku została oddana 22 lipca 1949 w 5. rocznicę uchwalenia manifestu PKWN.

Szczegółowy opis zmian komunikacji miejskiej




Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.