Facebook Google+ Twitter

Tablety przestają być popularne? Sprzedaż tych urządzeń po raz pierwszy zmniejszyła się

Kończy się boom na tablety. Ich sprzedaż spada i w ostatnim kwartale 2014 r. nabywców znalazło 76,1 mln tych urządzeń. Największy udział w tym segmencie ma Apple.

https://flic.kr/p/jaNNvS / Fot. Jean-François Gornet/CC BY SA 2.076,1 mln tabletów sprzedanych tabletów i hybryd typu 2 w 1 to o 3,2 proc. mniej niż rok wcześniej - podaje serwis ZDNET.com za firmą badawczą IDC. W 2014 roku sprzedano ogółem 229,6 mln tabletów. Był to wynik o 4,4 procent wyższy niż w 2013 r.

Największym udziały w rynku tabletów ma Apple. W ostatnim kwartale 2014 r. amerykański koncern sprzedał 21,4 mln iPadów to o 17,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma kontroluje 28,1 proc. rynku. 11 mln tabletów udało się sprzedać Samsungowi, co zapewniło koreańskiemu przedsiębiorstwu udział na poziomie 14,5 proc. W tym przypadku także zanotowano spadki rok do roku. Wyniosły one 2,5 mln sztuk.

W dalszej kolejności na liście znalazły się firmy Lenovo i Asus. Ta pierwsza znalazła nabywców dla 3,7 mln sztuk tabletów, a druga dla 3 mln sztuk.

Tezę o końcu boomu na tablety zdają się potwierdzać wyniki kwartalne głównego gracza. Apple zanotował 17,74 proc. spadku w ilości sprzedanych sztuk. Przychody z iPadów spadły rok do roku o 2,48 mld dolarów.

Czytaj także: Darmowa aktualizacja do Windowsa 10 nie będzie dostępna dla wersji Enterprise


Dlaczego tablety stają się mniej popularne? W dużej mierze ma to związek z popularnością phabletów. Rynkowy standard wielkości wyświetlacza wynosi obecnie około 5 cali i więcej. Apple wprowadził na rynek iPhone'a 6 Plus z ekranem o przekątnej 5,5-cala. Niezwykle popularne są urządzenia Samsunga z serii Galaxy Note.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.