Facebook Google+ Twitter

Tajemnicza katastrofa w Chinach

Wczoraj w Chinach rozbił się samolot myśliwski Mig-15 lub Mig-21 (według różnych źródeł) z pilotem na pokładzie. Zdaniem świadków, maszyna należała do Korei Północnej, czemu zaprzeczają władze w Phenianie. Prawdopodobnie była to próba dramatycznej ucieczki do Rosji.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mig17-north_korea.jpg / Fot. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Mig17-north_korea.jpgWypadek zdarzył się w prowincji Liaoning we wtorek po południu. Silnik wydawał dziwne dźwięki i leciał w bardzo dziwny sposób: przodem do góry, ogonem w dół - opowiada agencji AP świadek katastrofy, który mieszka 5 km od miejsca tragedii. Zdaniem południowokoreańskiej agencja Yonhap, na pokładzie myśliwca radzieckiej produkcji używanego w czasach wojny koreańskiej 1950-1953 r. był tylko pilot. Zdaniem agencji, samolot wystartował z bazy lotniczej w mieście Sinuiju przy granicy z Chinami.

Prawdopodobnym celem lotu była Rosja, ponieważ ChRL ma podpisaną z Phenianem umowę repatriacyjną, na podstawie której uciekinierzy są z powrotem odsyłani do Korei Północnej, gdzie zazwyczaj czeka na nich obóz pracy albo śmierć.


A skąd w ogóle wiadomo, że Mig należał do Korei Północnej? Na niewielu zdjęciach ujawnionych z miejsca katastrofy (link) można gołym okiem zauważyć na ogonie symbol północnokoreańskich sił powietrznych. Chińskie władze nie podają żadnych szczegółów na temat wypadku, podobnie jak władze w Phenianie.


Od kilku miesięcy w Korei Północnej trwa głód. Z tego powodu, z kraju rządzonego twardą ręką przez Kim Dzong Ila, wzrosła liczba uciekinierów, zwłaszcza wśród żołnierzy.

Źródło:
Yonhap

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (8):

Sortuj komentarze:

To najprawdopodobniej MiG-21PF. Z całą pewnością nie jest to Mig-15 ani Mig-19.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tak dokładnie to na MiG-21 szkoliłem się w Modlinie w 1964 r. Były już w tym czasie (od 1963) w Poznaniu i Mińsku Mazowieckim.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 18.08.2010 13:59

Tak, chyba macie Panowie rację, niedokładnie widoczna jest delta charakterystyczna dla "21", ale przednia część kadłuba na to też wskazuje. Gratuluję pamięci i fachowości.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 18.08.2010 13:55

Romanie, nie zauważyłem tego. MiG 21 jest z z 1969 roku więc nie mógł brać udziału we wspomnianej wojnie. Po drodze był jeszcze MiG 19, ale jego sylwetki nie przypominam sobie. Z kolei na zdjęciu przy artykule z nr 547 jest na bank MiG 15.

Komentarz został ukrytyrozwiń

informacja jest nieścisła ale na zdjęciu pokazany jest mig21 ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 18.08.2010 13:40

Informacja jest nieścisła. W latach 1950-1953 używany mógł być jedynie MiG 15. W 1959 roku wprowadzono MiG 16 i 17 oraz LiM5 i LiM6-bis. Dwa ostatnie są polską produkcją na licencji radzieckiego MiG 15. Na Limach 6-bis latałem w wojsku. Ze zdjęcia wnioskuję, ze mógł to raczej być MiG 18 z lat 60-tych. Na MiG 21 raczej Koreańczyków nie było stać. Weszły one do eksploatacji na początku lat 70-tych.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Roman słusznie prawi - na zdjęciu w linku jest pokazany MIG-21 ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jest to w 100% MiG-21. Wyraźne skrzydło typu delta zastosowane w MiG-21. Za kabiną zastosowana reguła pól czego nie znano w 15 czy 17. Nad gwiazdą owiewki występujące u MiG-21.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.