Facebook Google+ Twitter

Tanie studiowanie

Współczesne techniki informatyczne otworzyły przed nauczycielami i uczniami nowe, atrakcyjne metody współpracy, które pozwalają obu stronom na dużą autonomię dotyczącą czasu i miejsca realizacji zadań.

Zdjęcie ilustracyjne / Fot. PAPUczestnik zajęć e-learninowych korzysta z materiałów i wykładów w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Oczywiście są zadania, których zrealizowanie wymaga określonych ram czasowych, dotyczy to przede wszystkim testów sprawdzających oraz zadań domowych, jeżeli takie są przewidziane w programie kursu czy studiów oraz spotkań on-line. Prowadzący przez cały czas monitorują pracę zespołu, zaangażowanie uczestników, i osiągane przez nich wyniki, które w wielu przypadkach generowane są zaraz po zakończeniu zadania.

E-learnig, to metoda nauczania przez internet z wykorzystaniem takich narzędzi jak skype, telefon, poczta mailowa i tradycyjna, którą można przykazywać np. płyty CD z nagranymi lekcjami.

Inną metodą jest blended-learning, nauczanie komplementarne, która łączy e-learning z nauczaniem tradycyjnym, czyli część zadań wykonywanych jest w internecie, część na tradycyjnych spotkaniach z nauczycielem w realu.

Jak wynika z moich doświadczeń, szczególnie chętni do uczestniczenia w tego typu zajęciach są uczniowie z problemami w nauce, gdyż praca tylko z komputerem eliminuje stres obecny w kontaktach „face to face”. Przyznać jednak muszą, że w przypadku testów sprawdzających poziom adrenaliny znacznie podnosi ograniczenie czasowe, które w tego typu zadaniach często jest wymagane. Aby osiągnąć wiarygodny wynik testu, który z racji charakteru zdalnego nauczania realizowany jest najczęściej w warunkach domowych, zegar staje się elementem, który nie pozwala zdającemu na korzystanie z notatek, ponieważ wymaga maksymalnego skupienia na wykonywanym ćwiczeniu i czasie, który na jego realizację został przeznaczony.

Istotą kursu zdalnego jest przekazanie wiedzy i umiejętności w optymalny sposób, bowiem autorzy muszą pamiętać, aby nie przeciążać uczniów nadmiernymi treściami oraz unikać niepotrzebnych ozdobników, które mogą rozpraszać uwagę odbiorcy. Dobrze przekazane informacje powinny stanowić inspirację do indywidualnych przemyśleń, zachęcać do samodzielnego rozwiązywania problemów i spontanicznego poszukiwania nowych wiadomości. Prezentowane przykłady powinny wskazywać praktyczne zastosowania omawianej teorii, natomiast fora dyskusyjne, różne gry edukacyjne czy quizy mają wpływać na utrwalanie wiedzy. Uczenie się na błędach i eksperymentowanie z nowymi treściami uczy samodzielnego, twórczego myślenia. Właściwie przygotowany materiał powinien motywować do dalszej nauki.
Bardzo ważnym działaniem psychologicznym służącym motywacji do pracy jest zróżnicowanie trudności zadań, aby umożliwić samodzielną pracę uczniowi słabszemu i dać jednocześnie możliwość rozwoju intelektualnego uczniowi zdolnemu. Pozwolenie uczestnikom zajęć na budowanie poczucia własnej wartości stanowi podstawę sukcesu twórców programu i jego uczestników.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Najlepsza rekomendacja są zdobyte umiejętności i możliwość wykorzystania ich w praktyce. Poza tym są to studia podyplomowe takie jak każde inne, ich prestiż zależy od uczelni, która je firmuje.

Komentarz został ukrytyrozwiń

A jak z dyplomami ukończenia. ? Czy cieszą się one uznaniem. ? Czy takie SZkoły Studia mają wartość? dla pracodawcy?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.