Teleskop Hubble'a odkrył galaktykę znajdującą się ponad 13 miliardów lat świetlnych od Ziemi (wideo)

/ Fot. X-newsAstronomowie z międzynarodowego zespołu obsługującego Teleskop Hubble'a pobili rekord mierzenia odległości w kosmosie odkrywając najodleglejszą jak dotychczas galaktykę. GN-z11 - jak została oznaczona - powstała w czasach, gdy wszechświat miał tylko 400 milionów lat, a więc ponad 13 mld lat temu. Naukowcy dostrzegli ją w Gwiazdozbiorze Wielkiej Niedźwiedzicy.
Odkrycie to, jest kolejnym krokiem zbliżającym astronomów do odkrycia pierwszych galaktyk, które powstały we Wszechświecie tuż po Wielkim Wybuchu.

STORYFUL/x-news

Na pewno Droga Mleczna nie może stać w miejscu :)))

Dociekliwym polecam przeliczenie jaką prędkość musi mieć Droga Mleczna, aby uwzględnić dane naukowców takie jak wiek wszechświata (13,8 mld lat) i wymieniona w tytule odległość (dokładniej 13,4 mld lat świetlnych) :)

Dobre, dobre! Ciekawe, że marzyciele (bo przecież nie rozsądni uczeni) mierzą odległości czegoś, co wcale nie jest takie oczywiste.

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.