Facebook Google+ Twitter

Telewizja pomoże Ci rzucić palenie

  • Autor usunął profil

  • Data dodania: 2008-12-31 07:51

Nadchodzi Nowy Rok, a co się z tym wiąże - noworoczne postanowienia. Ciężki orzech do zgryzienia mają palacze.

Nadchodzi Nowy Rok, a co się z tym wiąże - noworoczne postanowienia. Nie każdy zobowiązuje się do zmiany trybu życia pod wpływem zderzenia mijającego roku z nowym. Ta część, która jednak zdecydowała się zmodyfikować dotychczasowe nawyki, wygląd czy sposób bycia ma przed sobą nie lada zadanie.

Ciężki orzech do zgryzienia mają palacze. Pierwszy stycznia to świetny moment na to, aby zaprzestać trucia swojego organizmu wyrobami tytoniowymi. To właśnie podczas zabawy sylwestrowej zdarza się wypalić ostatnią paczkę papierosów w swoim życiu. Niektórzy stawiają sobie ultimatum – palę do północy, później nie tykam już papierosów. Mam nadzieję, że kiedyś przekonam się jak wyjątkowo musi smakować ostatni papieros. Może tak jak pierwszy?

Będąc w domu podczas świąt miałem okazję spędzić trochę czasu przed telewizorem. Leżąc pod kocykiem nerwowo uprawiałem tzw. zapping, czyli przełączanie dostępnych kanałów w celu wyszukania czegoś dla siebie. Często zatrzymywałem się na reklamach, tak z czystej ciekawości. Zaobserwowałem, że z dużą częstotliwością powtarzały się spoty reklamujące środki ułatwiające rzucenie palenia.

W jednej z nich kobieta wypowiadała się, że dzięki tym specyfikom na początku ograniczyła, po czym definitywnie rzuciła palenie. O dziwo nie przytyła, a jej sweter pachnie teraz perfumami, a nie dymem papierosowym. W innej natomiast autorzy zaprezentowali nam trudność rzucania nałogu w dosłownej formie. Mężczyzna usiłuje wyrzucić paczkę papierosów do śmietnika, pozbyć się jej z ręki na wszelkie możliwe sposoby, ale ona, na złość, pozostaje mocno do niej przytwierdzona. Po zażyciu środka, paczka bez problemu odchodzi od dłoni i ląduje w koszu na śmieci.

O zgrozo! Wiedziałem, że marketing nie cofnie się przed niczym, ale nie myślałem, że będzie wykorzystywał ludzkie słabości. Z drugiej strony, wcale nie dziwi mnie pokazywanie reklam tego typu w okresie noworocznym. Przecież nad tym kiedy uderzyć z reklamą, pracuje sztab ludzi. Oczywiste jest, że Nowy Rok powiązany jest z postanowieniami, więc dlaczego z tego nie skorzystać? Przeciętny palacz (taki jak ja) może nawet nie myślał nad zaprzestaniem nałogu, jednak po obejrzeniu dziesiątki takich reklam w ciągu dnia, włączy mu się czerwona lampka alarmowa. „A może warto spróbować właśnie teraz?” – pomyśli sobie, bo czemu nie. Nowy Rok - nowe życie.

Uważam, że rzucenie palenia nie powinno być uwarunkowane takimi wydarzeniami jak Nowy Rok, czy Dzień Bez Papierosa. Jeżeli ktoś zdecyduje się w końcu pozbyć się nałogu – zrobi to. Inni będą tylko próbować, wykorzystując wyżej wymienione okazje. Telewizja pomoże Ci rzucić palenie! Włącz ją już teraz! Na stoliku postaw paczkę papierosów i popielniczkę. Zapal i rozkoszuj się smakiem tytoniu. Papierosy szkodzą zdrowiu człowieka. Nie zapominajmy jednak, że człowiek potrafi zaszkodzić drugiemu człowiekowi jeszcze bardziej. I wtedy dobrze jest mieć przy sobie paczkę papierosów. Wszystkim palaczom życzę tytoniowego Nowego Roku, natomiast tym, którzy rzucają – wytrwałości!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.