Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

13546 miejsce

Test Lexus RX 200t F Sport: Japoński dżentelmen

Lexus stworzył SUV-a, który różni się od swoich konkurentów. Zapraszamy do przeczytania relacji z testów Lexusa RX 200t F Sport.

Właściciele Toyoty pod koniec lat 80. postanowili stanąć do rywalizacji z prestiżowymi markami niemieckimi - Audi, BMW orazLexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliański Mercedes. Tak powstała marka Lexus. Już sama nazwa budzi skojarzenia z luksusem i prestiżem. Przedstawiamy relację z testów Lexusa RX 4 generacji – największego SUV-a Lexusa dostępnego na rynku europejskim.

Testowanym modelem był Lexus RX 200t, który został udostępniony dzięki uprzejmości salonu Lexus Katowice. Samochód o mocy 238 KM, z silnikiem benzynowym, w wersji wyposażenia F Sport, rozszerzonej o Pakiet Sense. Ceny Lexusa RX 200t rozpoczynają się od 226 400 złotych.

Łobuziak z klasąLexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliański

Lexus RX nie jest grzecznym, ułożonym SUV-em. Jest to raczej łobuziak w eleganckim garniturze, za którym odwracają się kobiety, żeby mu puścić oczko i oczarować uśmiechem. Bez wątpienia wyróżnia się wśród swoich konkurentów. Agresywna stylistyka, ostre linie i załamania, charakterystyczny "grill" oraz dwa duże wydechy z tyłu sprawiają, że samochód przyciąga spojrzenia przechodniów i innych kierowców. Z czystym sumieniem można stwierdzić, że jest to najbardziej charakterny samochód w tym segmencie.Lexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliański

Oczywiście, SUV-ów nigdy nie można porównywać do samochodów sportowych. Jeżeli jednak mielibyśmy wskazać najbardziej zbliżony model, to byłby to właśnie Lexus RX. Wszystko dzięki wyposażeniu F Sport, które daje nam takie poczucie - kubełkowe fotele, skórzana kierownica, przedni zderzak z poziomymi poprzeczkami oraz tylni ze srebrnymi wykończeniami, a także duże, 20-calowe czarne aluminiowe felgi, które kontrastują z białym lakierem. Jeżeli znudziliśmy się Lexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliańskijazdą automatyczną skrzynią biegów, możemy przerzucić się na manetki przy kierownicy, które dostarczają sporo zabawy podczas jazdy.

Japońska propozycja

Wnętrze niemal w całości pokryte jest czarną skórą z białymi obszyciami. W centralnym miejscu znajduję się 12,3 calowy wyświetlacza wielofunkcyjny, sterowany dżojstikiem, który jest zlokalizowany pomiędzy schowkiem w tunelu środkowym, a dźwignią zmiany biegów. Dobrze trzyma on się w dłoni, niczym mała, komputerowa myszka, dlatego nawigowanie nawet Lexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliańskipodczas jazdy nie sprawia trudności. W mojej ocenie to rozwiązanie jest znacznie bardziej przyjazne, niż standardowy, dotykowy ekran. Dodatkowo wyświetlacz jest wbudowany wysoko, dzięki czemu możemy obserwować to, co dzieję się na drodze.

Nowoczesne, elektroniczne zegary pasują do całości wnętrza. Na uwagę zasługuję również panoramiczny, uchylany dach, dzięki czemu możemy podziwiać gwiazdy nocą, a w upalny dzień mieć namiastkę kabrioletu. Klasyczny, mały zegarek pod Lexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliańskiekranem dotykowym dodaje stylu. Wrażenia muzyczne zapewnia system audio Mark Levinson 15 głośnikowy z subwooferem, jednak – w mojej ocenie - jakoś dźwięku mogłaby być odrobinę lepsza.

Z drogi śledzie, Cesarz jedzie


Pozycja za kierownicą jest wysoka, pozwala na dobrą obserwację tego, co dzieję się na drodze. Z tyłu również mamy dużo miejsca, dlatego pasażerowie będą podróżować komfortowo. Samochód prowadzi się pewnie, pomimo sztywnego zawieszenia, nie kołysze na nierównej drodze niczym na statku podczas sztormu. Również sportowe fotele dobrze trzymają na zakrętach. Przy takich gabarytach kamera cofania jest wręcz zbawieniem, dobra jakość obrazu sprawdza się nawet w środku nocy. Do wyboru mamy cztery tryby jazdy - Eco, Normal, Sport oraz Sport+.Lexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliański

Kolejnym ciekawym gadżetem, który umila nam jazdę, będzie kolorowy projektor licznika na przedniej szybie 10" (HUD+). Pozwala on na kontrolę m.in. prędkości na przedniej szybie, bez konieczności zerkania na zegary, dzięki czemu nie musimy rozpraszać się podczas jazdy.

Patrząc na masę tego samochodu, która wynosi w okolicach dwóch ton, 238 koni mechanicznych nie powinno robić specjalnego wrażenia. A tu zaskoczenie! Po naciśnięciu pedału gazu nawet nie do samej "dechy", a jedynie 3/4, samochód potrafi wcisnąć w fotel. I nie jest to jedynie moja opinia, ale również współpasażerów! Spalanie różni się w zależności od stylu, jakim się poruszamy. Jeżeli chcemy jeździć agresywnie w mieście, musimy liczyć się ze spalaniem na poziomie 15,2 litraLexus RX 200t / Fot. Paweł Kiliański na 100 kilometrów. Przy spokojnym operowaniu pedału gazu, komputer pokazał 11,6 litra na 100 km. Na trasie przy prędkości 90 km/h – 9,2 litra na 100 km. Przy autostradowej prędkości 140 km/h – 11,1 litra na 100 km. Średnie spalanie przy różnej prędkości wyniosło 10 – 11 litrów benzyny na 100 kilometrów.

Podsumowanie: Lexus RX to najbardziej charakterny SUV w swojej klasie, wyróżniający się wyglądem od swoich konkurentów. Odpowiednia konfiguracja wyposażenia jest w stanie zadowolić każdego klienta. W obecnej wyprzedaż Lexusa RX sprawia, że ten model na tle swoich rywali wypada najkorzystniej cenowo - 226 400 złotych w podstawowej wersji. Dla porównania Volvo XC90 kosztuję w podstawie 229 000 złotych, BMW x5 - 253 500 zł, Audi q7 - 271 500 zł, Mercedes GLE - 331 500 zł.

Od autora: Za udostępnienie Lexux RX do testów dziękuję salonowi Lexus Katowice, zwłaszcza Dyrektor ds. Marketingu & PR, pani Magdalenie Miśków oraz Specjaliście ds. sprzedaży, panu Robertowi Hausner za niezwykły profesjonalizm i współpracę.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.