Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

23315 miejsce

Test samochodu Chevrolet Cruze 2.0 VCDi

Jeszcze do niedawna Daewoo, mimo iż sprzedawało całkiem pokaźne ilości pojazdów w Polsce (głównie auta klasy miejskiej), nie uchodziło za markę wzbudzającą pożądanie. Jakiś czas temu koreańską nazwę zastąpiono amerykańską marką Chevrolet.

Lekko drapieżny przód pojazdu jest jego najlepszą wizytówką. / Fot. Krzysztof Świerczyński/autosportivo.plJeszcze do niedawna Daewoo, mimo iż sprzedawało całkiem pokaźne ilości pojazdów w Polsce (głównie auta klasy miejskiej) nie uchodziło za markę wzbudzającą pożądanie. Jakiś czas temu koreańską nazwę zastąpiono amerykańską marką Chevrolet. Marketingowo operacja się udała – to już co innego powiedzieć, że jeździ się Chevroletem a nie Daewoo. Czy jednak oprócz nazwy samochody te są w stanie czymkolwiek zaimponować potencjalnemu kupującemu? W dzisiejszym teście przedstawiamy Chevroleta Cruze z silnikiem wysokoprężnym o mocy 125 koni mechanicznych.

Patrząc na testowe auto nie sposób oprzeć się wrażeniu, iż w przeciwieństwie np. do Hyundaia lub Kii, Chevrolet nie bał się wypuścić na rynek samochodu o zdecydowanej, agresywnej linii. To auto zwraca na siebie uwagę - szczególnie przód samochodu może się podobać. Ostre linie, pokaźnej wielkości wlot powietrza oraz zbiegające się ku górze reflektory przednie równie dobrze mogły się znaleźć w rasowym coupe. Szkoda tylko że tej odważnej linii trochę zabrakło przy projektowaniu reszty samochodu, ale Cruze jako całość i tak wygląda o wiele lepiej niż większość konkurencji.

Stonowana boczna linia... / Fot. Krzysztof Świerczyński/autosportivo.plW środku na szczęście nie znajdziemy już tandetnych, niekoniecznie poprawnie zamontowanych plastików. Tutaj bardzo dobrze widać postęp w stosunku do starszych modeli Daewoo. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie tkaniny do przykrycia plastiku przed kierowcą i pasażerem. Wygląda to oryginalnie, aczkolwiek może w przyszłości sprawić pewne kłopoty z utrzymaniem w czystości. Kabina jest przestronna dla czterech dorosłych osób – piąta odczuje dyskomfort podczas dłuższej podróży, ale to typowe w samochodach tej klasy. Siedzenie kierowcy zostało dobrze wyprofilowane, jest też możliwość znacznego opuszczenia siedziska co w połączeniu z ciekawym (lekko usportowionym )designem deski rozdzielczej pozwala się poczuć jak w aucie o sportowych aspiracjach. Co równie ważne – lekko odmienny styl deski rozdzielczej nie oznacza poważniejszych wpadek jeśli chodzi o ergonomię. Bagażnik o pojemności 450 litrów to dobra średnia w swej klasie. Niestety zawiasy bagażnika wnikają głęboko do środka ograniczając nieco jego użyteczność. A propos zastosowanych przełączników i pokręteł – spora ich ilość jest również stosowana w Oplach. Nie jest to wadą dla Chevroleta, ale dla Opla…

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Vasyl
  • Vasyl
  • 26.09.2010 18:38

Autor artykułu niestety nie odrobił lekcji i niepotrzebnie propaguje stereotypy. Cruze był projektowany przez międzynarodowy zespół- jak ktoś ma trochę orientacji w wygladzie samochdów to widzi że design jest raczej amerykański niż koreański, zawieszenie było zestrojone w Oplu pod europejskie gusta, silniki z Opla- zarówno benzynowe jak i diesle (VM Motori), design środka nawiązuje do Insigni. Z Daewoo ma tyle wspólnego, że jest produkowany w dawnych fabrykach tej marki. Aktualnie rozpoczeła się produkcja tego modelu w Ohio w USA- ciekaw jestem czy amerykanom też ktoś opowiada takie bzdury, że to Daewoo- chyba by padli ze śmiechu.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Kucyk
  • Kucyk
  • 22.09.2010 14:04

5 gwiazdek 95% uzyskanych punktów . bradzo dobry wynik :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.