Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

4632 miejsce

Test samochodu Mazda 2 Sport

Zoom Zoom – oto aktualne hasło Mazdy. Fonetycznie każdy może sprawdzić co to oznacza i wyciągnąć wnioski. W naszym teście najmniejsza z Mazd - model 2 w wersji Sport.

Agresywnie stylizowany przód z obłymi reflektorami i rozbudowanym zderzakiem. / Fot. Krzysztof Świerczyński/autosportivo.plZoom Zoom to aktualne hasło Mazdy. Fonetycznie każdy może sprawdzić co to oznacza i wyciągnąć wnioski. Zadziwiające jest porównanie sylwetki Mazdy (obojętnie której) do wydźwięku owego hasła. Ma być dynamicznie? - To jest dynamicznie i lekko sportowo. W naszym teście najmniejsza z Mazd – model 2 w wersji Sport.

W przypadku małych samochodów styliści dość często popuszczają wodze fantazji i projektują nadwozia o zdecydowanych, odważnych liniach. W tym segmencie konserwatywne linie i zdolność do wtapiania się w otoczenie schodzą na dalszy plan. I dobrze. Mazda 2, to moim zdaniem, przykład jednego z najładniejszych samochodów miejskich. Łagodne linie łączą się harmonijnie z ostrymi, sportowo stylizowanymi kształtami. Relatywnie długi przód auta płynnie łączy się ze wznoszącą linią okien, a całość wieńczy krótki i zadziornie zadarty tył. Wersja Sport wyposażona jest dodatkowo w zestaw spoilerów i niskoprofilowe opony z aluminiowymi felgami, co dodatkowo stwarza wrażenie „ostrego” autka.

Krótki, lekko zadarty tył nadaje sylwetce jeszcze więcej drapieżności. / Fot. Krzysztof Świerczyński/autosportivo.pl
Wnętrze, mimo że o dość ciekawej stylizacji, jednak nie porywa tak bardzo jak nadwozie. W wersji pseudousportowionej powinno się znaleźć choć kilka drobiazgów odróżniających ją od innych. A tak mamy twardy (na szczęście dobrze zmontowany) i czarny kokpit. Konstruktorzy Mazdy 2 na pewno nie mieli w planach stworzenia największego auta w swojej klasie. O ile z przodu siedzi się bardzo wygodnie, to niestety z tyłu jest już znacznie gorzej. Bagażnik też nie szokuje swymi 250 litrami pojemności. Na pocieszenie trzeba przyznać, że z łatwością można znaleźć idealną pozycję za kierownicą – dzięki temu prowadzenie samochodu staje się wielką przyjemnością.

Linia klina zwraca na siebie uwagę. / Fot. Krzysztof Świerczyński/autosportivo.pl
Wersja Sport napędzana jest najmocniejszym silnikiem dostępnym do Mazdy 2. Jest to jednostka o dużej jak na dzisiejsze standardy pojemności 1.5l i mocy 103 koni mechanicznych. Dla samochodu o wadze 1 tony wystarczy na sprawne i dynamiczne poruszanie się po mieście. W trasie też nie będziemy zawalidrogą. Z silnikiem bardzo dobrze współpracuje 5-biegowa skrzynia biegów o przyjemnym sposobie pracy – z lekkim oporem i krótkim skokiem lewarka.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

korniszon
  • korniszon
  • 17.09.2010 16:34

widziałem prace na mazdadesign.pl z ostatniego konkursu, Fryderyk Zyska zwyciężył :) zaprojektował auto na kształt ciała kobiety, bardzo piękny projekt, ciekawe kiedy ujrzy światło dzienne

Komentarz został ukrytyrozwiń
ania
  • ania
  • 12.09.2010 11:04

polecam mazdy, bardzo dobre autka. kiedyś miały gorszy design, ale od momentu ery "zoom zoom" są naprawdę ładnie i funkcjonalne. a pewnie będą jeszcze atrakcyjniejsze, dzięki młodym projektantom z konkursu mazda design i powiewie świeżości ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.