Facebook Google+ Twitter

Test samochodu Peugeot 308 1.6 HDI

Francuskie samochody. Mają swoich zagorzałych zwolenników, którzy nie wyobrażają sobie innego auta niż "francuza", jak też i dozgonnych przeciwników, ciągle hołdujących zasadzie, że nie kupuje się samochodów na "F" oraz francuskich.

Wyrazisty przód - wizytówka Peugeota 308 / Fot. Krzysztof ŚwierczyńskiFrancuskie samochody. Mają swoich zagorzałych zwolenników, którzy nie wyobrażają sobie innego auta niż "francuza" jak też i dozgonnych przeciwników, ciągle hołdujących zasadzie że nie kupuje się samochodów na "F" oraz francuskich. Nie polemizując z sympatykami (mającymi zapewne pozytywne doświadczenia z tymi autami) ciekawy byłem czy negatywna opinia o francuskich samochodach - najchętniej powtarzana przez osoby nigdy nie użytkujące "francuzów" - ma jakieś uzasadnienie w stosunku do testowanego przez nas Peugeota 308 1.6 HDI.

Nie ukrywam, że podoba mi się sylwetka Peugeota 308. Wyrazisty przód samochodu z odważnie zaakcentowanym "pyskiem" lwa sprawia, że auto wyróżnia się z tłumu. Podnosząca się linia okien oraz zgrabny tył dopełnia obraz nieco usportowionego ale zarazem eleganckiego pojazdu. Moim zdaniem nie najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie lusterek bocznych przesuniętych bardziej w kierunku klamki drzwi. Kierowca patrzy na nie pod trochę gorszym kątem przez co ma nieco ograniczoną widoczność. Niemniej jednak trzeba przyznać iż pod tym względem jest o niebo lepiej (dzięki większej powierzchni luster) niż w przypadku poprzednika, czyli modelu 307. Zajmowanie miejsca w środku jest znacznie ułatwione dzięki dużym i szeroko otwierającym się drzwiom.

Ten świetnie wyglądający lakier to Niebieski Ipanema - wymaga dopłaty 1.800 złotych. / Fot. Krzysztof ŚwierczyńskiSkoro już weszliśmy do środka to od razu zwracamy uwagę na lekkość linii jaką nakreślono kokpit. Dzięki temu nie przytłacza on wnętrza a my odczuwamy to jako wyjątkową obszerność przedziału pasażerskiego. Nasza wersja, Premium, posiadała tapicerkę w jasnym i miłym dla oka kolorze a materiały użyte do wykończenia wnętrza były dobrej jakości. Konsola środkowa także wyróżniała się in plus spośród na przykład większych modeli Peugeota - mimo rozbudowanego systemu audio (składającego się między innymi z bardzo dobrze działającej i banalnie prostej w obsłudze nawigacji) nie przytłaczała mnogością przycisków.

Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, aczkolwiek siedzenia mają niewielką powierzchnię. Przyczepić się można także do skokowej regulacji pochylenia oparcia. Nie zawsze można idealnie ustawić pozycję za kierownicą. Z tyłu już nie jest tak różowo - miejsca jest w sam raz aczkolwiek przydało by się trochę więcej centymetrów na wysokości kolan. Za tylnymi siedzeniami wygospodarowano bagażnik o pojemności 348 litrów - odpowiadający średniej wielkości w klasie kompaktów.

Wszystko wskazuje na to, że Peugeot w nowych modelach odejdzie od charakterystycznych "przodów". A szkoda. / Fot. Krzysztof ŚwierczyńskiNasza testowa 308 napędzana była silnikiem diesla o pojemności 1.6 litra i mocy 110 koni mechanicznych. I tak naprawdę to gdyby był nieco lepiej wyciszony (albo miał bardziej basowy odgłos pracy)to można o nim pisać w samych superlatywach. Przede wszystkim zapewnia on autu zadowalającą dynamikę. Będąc świadomym litrażu jednostki napędowej byłem naprawdę pozytywnie zaskoczony zrywnością samochodu. Przyspieszenie do 100 kilometrów na godzinę wynosi 11,4 sekundy a prędkość maksymalna 190 km/h. Co jest szczególnie ważne – silnik przyspiesza bez szarpnięć już od poniżej 1.500 obr/min co znacznie ułatwia oszczędną jazdę na zasadzie Eco-drivingu. Przechodząc do spalania - ekonomiczna jazda poza miastem i mamy wynik 4,5 itra na 100 km. W czasie normalnej jazdy, w licznymi wyprzedzeniami wolniejszych pojazdów zużycie oscyluje w granicach 5 litrów. W mieście jest już oczywiście gorzej, ale około 7 litrów w warszawskich korkach to bardzo dobry wynik. Skrzynia biegów, jak na francuskie auto pracuje bardzo dobrze, precyzja pracy jest niezła, jedynie po załączeniu biegu lewarek daje się jeszcze przesuwać o kilka centymetrów do przodu i do tyłu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.