Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

7671 miejsce

Test samochodu Seat Ibiza SC

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-07-09 20:48

Jeśli lubisz wyróżniać się z tłumu szarych lub czarnych samochodów to mamy na to radę. Nowy Seat Ibiza SC w wersji Color Edition Blue zwraca na siebie uwagę innych kierowców.

Seat Ibiza SC / Fot. autosportivo.plWprowadzając model Ibiza SC, Seat nie chciał po prostu usunąć pary tylnych drzwi z klasycznego hatchbacka. Wyróżnik „SC” ma świadczyć o oddzielnym modelu w bardziej sportowym wydaniu. Od pięciodrzwiowej Ibizy różni się (oprócz liczby drzwi) niższą linią dachu, reflektorów i chłodnicy a także śmielszymi załamaniami karoserii z tyłu auta. Całość prezentuje się naprawdę bardzo ciekawie i lekko sportowo. Testowana wersja posiadała dodatkowo lakierowany na biało dach i obudowy lusterek oraz białe aluminiowe felgi.

Seat Ibiza SC / Fot. autosportivo.plWnętrze samochodu nie jest już tak spektakularne. Dominują szare i ciemnoszare plastiki-przynajmniej łatwe do utrzymania w czystości - plus lakierowane niebieskie wstawki w wersji Color Edition Blue (na lewarku skrzyni biegów, obwódki wlotów powietrza oraz uchwyty do zamykania drzwi). Miejsca z przodu jest pod dostatkiem, nawet wysokie osoby nie będą miały problemów z zajęciem wygodnej pozycji. Dzięki regulowanej w dwóch płaszczyznach kierownicy oraz regulowanej wysokości siedziska kierowca może łatwo dopasować idealną pozycję do jazdy. Z tyłu już tak dobrze nie jest. Obniżona linia dachu negatywnie wpływa na ilość miejsca nad głowami pasażerów. Miejsca na nogi jest w normie dla tej klasy samochodów, szerokość wnętrza pozwala na w miarę komfortową podróż dwóch dorosłych osób. Bagażnik ma pojemność 284 litrów, co jest dobrym wynikiem jak na tą klasę samochodów, ma regularne kształty i jest bardzo ustawny.

Seat Ibiza SC / Fot. autosportivo.plDeska rozdzielcza jest bardzo ergonomiczna, wszystkie przełączniki pracują tak jak powinny. Zegary zostały umieszczone w głębokich tubach, wskazówki startują z godziny szóstej, podświetlenie ma białą, nie powodującą zmęczenia oczu barwę. Konsola środkowa jest lekko odchylona w stronę kierowcy, znajdują się na niej radio z CD oraz panel automatycznej klimatyzacji (podświetlone na czerwono). Warto jeszcze wspomnieć o specjalnym uchwycie na nawigację TomTom. Jest on wpinany na górze deski rozdzielczej dzięki czemu całość jest stabilna. Trzeba przyznać, iż plastiki znajdujące się we wnętrzu są dobrej jakości, jakość montażu nie pozostawia wiele do życzenia. Bardzo miłe zaskoczenie.

Seat Ibiza SC / Fot. autosportivo.plPod maską testowanego samochodu znajdowała się jednostka o pojemności 1.6 L. oraz mocy 105 KM. W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów tworzyła całkiem dobry układ napędowy do tego samochodu. Oczywiście nie ma mowy o ponadprzeciętnych osiągach, ale do w miarę sprawnej jazdy wystarczy. Samochód chętnie przyspiesza z niskich obrotów, ale wyraźnie odżywa od około 4 tys. obr. Skrzynia biegów może stanowić przykład jak powinien pracować sprawny mechanizm-precyzyjnie i w miarę lekko (ale z idealnym wyczuciem). Niestety brak szóstego biegu powoduję dość wysoki hałas przy utrzymywaniu prędkości autostradowych. Zużycie paliwa też nie zachwyca - w czasie testu średnie zużycie wyniosło około 7 litrów. Natomiast energiczna jazda po mieście skutkuje wzrostem spalania powyżej 10 litrów.

Seat Ibiza SC / Fot. autosportivo.plJednak to co mi się najbardziej podobało w tym samochodzie to jego prowadzenie. Układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania jest precyzyjny, choć mógłby przekazywać kierowcy więcej informacji co się dzieje z kolami. Zawieszenie typowo dla Seata jest sztywne, niski profil opon (215/40) ułatwia szybkie i bezpieczne pokonywanie zakrętów . Zestrojenie kierownicy, skrzyni biegów i zawieszenia tworzy razem układ pozwalający na czerpanie dużej radości podczas jazdy. Podkreślić trzeba, że mimo usportowionego charakteru auta, komfort jazdy jest na dobrym poziomie. Oczywiście na dużych wybojach samochodem potrzęsie, ale to już jest bardziej wina naszych dróg.

Seat Ibiza SC / Fot. autosportivo.plSeat Ibiza SC z podstawowym wyposażeniem dla tej wersji kosztuje 53 890 zł. To nie jest mało. Testowany samochód wyposażony był dodatkowo w m. in. automatyczną klimatyzację, ESP, EBA, czujnik ciśnienia w oponach, Hill Holder oraz biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów. W związku z tym cena testowanego egzemplarza wynosiła 74 280 zł - za taką cenę można kupić dobrze wyposażonego kompakta z silnikiem mocniejszym niż 105 KM Ibizy. Jeśli jednak komuś nie zależy na większej ilości miejsca w środku a chce mieć jedyny w swoim rodzaju, wyróżniający się samochód, powinien dokładnie przyjrzeć się ofercie Seata Ibizy SC.

Autor: Krzysztof Świerczyński
Tekst pochodzi z serwisu autosportivo.pl

Wybrane dla Ciebie:


Zobacz inne materiały



Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.