Facebook Google+ Twitter

Test trzecioklasisty 2011. Dziś testy z polskiego i matematyki

Dziś uczniowie trzecich klas szkół podstawowych wezmą udział w ogólnopolskim badaniu umiejętności trzecioklasistów. Badanie będzie polegało na rozwiązaniu dwóch testów: z języka polskiego i z matematyki. Każdy sprawdzian będzie trwał 45 minut. Pomiędzy testami przewidziana jest 15-minutowa przerwa.

Sonda

Czy uczniowie trzecich klas powinni pisać testy?

Uczeń szkoły podstawowej / Fot. Paweł Relikowski, Poznań, Nasze MiastoDziś trzecioklasiści rozwiążą dwa testy: z języka polskiego i z matematyki. Każdy sprawdzian będzie trwał 45 minut. Pomiędzy testami przewidziana jest 15-minutowa przerwa.

Jeśli dziecko zachorowało albo bardzo się stresuje, rodzic może podjąć decyzję o pozostawieniu 10-latka w domu. Uczniowie nie muszą pisać testów.

W dniach 18-20 maja pracownicy szkół, wyznaczeni przez dyrektorów placówek, wprowadzą do komputerów dane uczniów i dane rozwiązań. Po wysłaniu danych do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, szkoły otrzymają pierwsze wyniki.

W kwietniu uczniowie napisali sprawdzian szóstoklasisty. Jakie były zadania?

W czerwcu, przed zakończeniem roku szkolnego, placówki otrzymają raporty zawierające szczegółowe wyniki. Dokumenty będą zawierały także wskazówki dla nauczycieli obejmujące m.in. podpowiedzi, jak pedagodzy mogą interpretować i wykorzystywać wyniki uczniów.

Do badania mogły przystąpić wszystkie szkoły podstawowe w Polsce. Deklaracje CKE przyjmowało przez internet od 1 września do 31 października 2010 roku.

Czytaj także:

Po zmianach uczeń z nagannym też zda
O historii najnowszej uczeń dowie się dopiero w szkole średniej

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (18):

Sortuj komentarze:

N-l
  • N-l
  • 21.05.2011 18:00

Czym innym jest sprawdzian kompetencji po I etapie edukacji - tu powinna być pełna zgodność z podstawą programową (zadania typowe i nietypowe - stopniowanie trudności), a czym innym jest badanie - to nie sprawdzian, ocena, podsumowanie, tylko przetestowanie dzieci takim typem zadań, które mają sprawdzić umiejętności dzieci pod jakimś kątem od tych najniższych do najwyższych (zbadanie jak daleko sięgają ich umiejętności). Ale takie badania powinny wyglądać inaczej! Po prostu na normalnych zajęciach dzieci piszą test. Potem osoby badające zabierają go sobie i opracowują. I podają wyniki zainteresowanym albo tylko wykorzystują wiedzą do badań w ogólnej skali (mam nadzieję w celu doskonalenia przyszłych nauczycieli).

We wrześniu/październiku informacja z CKE była inna - miał być to sprawdzian kompetencji, taki sam jak piszą uczniowie na koniec klasy VI a nie badanie umiejętności. I pewnie dlatego tak dużo szkół się zgłosiło. A różnica w obu tych testach jest ogromna! To przepaść!

Komentarz został ukrytyrozwiń
anna
  • anna
  • 21.05.2011 17:33

A ile roboty ma nauczyciel ze sprawdzaniem. Trudno zaklasyfikować odpowiedzi otwarte i sami eksperci też podają sprzeczne odpowiedzi - totalna porażka
Po co gramatyka- owszem dzieci przygotowujemy do tego, robimy ćwiczenia, ale do głowy mi by nie przyszło, by to akurat sprawdzać na teście podsumowującym umiejętności dziecka po iii klasie. Nie ma tego w podstawie.
Dzielenie mogłoby być co najwyżej: 42:3=, 45:3=, 36:3 = albo 84:7=
Jedna grupa miała łatwiej (88:22), druga trudniej (84:14).

Komentarz został ukrytyrozwiń
tata
  • tata
  • 20.05.2011 15:36

witam! w III klasie SP córka nauczyła się dzielić przez liczby dwucyfrowe. Nie rozumiem za bardzo problemu. Jest to test, który umożliwi doskonalić a może i rozliczyć szkołę z nauki naszych dzieci. Skoro wymagania egzaminacyjne są wyższe to wymagania wobec uczniów powinny być inne.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jola  Kurylo
  • Jola Kurylo
  • 18.05.2011 22:42

Juz nie pierwszy raz dowidujemy sie o niekompetencji osób zasidających wyżej. Zgadzam się z opiniami i sadzę, że należałoby przetestować te osoby specjalnym testem......

Komentarz został ukrytyrozwiń
Aleksandra
  • Aleksandra
  • 18.05.2011 22:23

Może CKE wyjaśni niezgodność testu z podstawą programową i przeprosi za zaistniałą pomyłkę.Proszę analizujcie dokumenty ,które mają sprawdzać wiedzę ucznia i pośrednio pracę nauczyciela.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Grzegorz
  • Grzegorz
  • 17.05.2011 22:01

A ten tekst ożółwiu i zającu dla kogo ? Dla trzecioklasistów .Brak wiedzy z zakresu podstawy programowej .Zenada

Komentarz został ukrytyrozwiń
Ala
  • Ala
  • 17.05.2011 21:58

dla wszystkich ten test był abstrakcja -biedne dzieci !!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Giga
  • Giga
  • 17.05.2011 21:56

Zgadzam się z e wszystkimi negatywnymi uwagami -test nie jest miernikiem wiedzy trzecioklasistów-tylko miernikiem niewiedzy jego autorów i konsultantów-pytam kto dopuscił taki test ?Nasza OKE

Komentarz został ukrytyrozwiń
Lucaka
  • Lucaka
  • 17.05.2011 18:56

Test kompetencyjny -a świadczy o niekompetencji autorów zadań! Kto je wymyślał?! Najpierw trzeba było zapoznać się z podstawą programową!!! Biedne dzieciaki - pierwszy w życiu egzamin i już od razu porażka!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
aneta wandus
  • aneta wandus
  • 17.05.2011 17:58

Na pietwszy rzut oka test bardzo latwy, a jak przeanalizować bliżej -nie do końca. Znależź wyrazy o podobnym znaczeniu -moja rodzina miała problem .jak z testu na inteligencję/-mokry, stukać, miły, smaczna, mądry, smutny....... Gdzie wypowiedź pisemna -ogloszenie?!?!?!?. Bajka o żółwiu i zającu też trochę pokręcona....

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.